ADULT - Perception Is/As/Of Deception

Label : Dais Records

2020-05-21 07:00:00 • 3 min lezen

Dance / Techno
7,5

ADULT - Perception Is/As/Of Deception

Het Amerikaanse Adult bestaat uit zangeres Nicola Kuperus en multi-instrumentalist Adam Lee Miller. Naast een muzikaal duo zijn ze dat in het dagelijks leven ook. De afgelopen twee decennia brengen ze regelmatig albums uit en Perception Is/As/Of Deception is hun achtste release.

Detroit
Donkere beats en een wat industriële sound openen dit nieuwe album met ‘We look Between Each Other’ en we horen Nicola Kuperas op een wat monotone, dominante wijze zingen. Het duo komt uit Detroit, niet toevallig toch één van de toonaangevende Techno-steden in de VS. Voeg daarbij het feit dat maar liefst drie grote automerken deze stad als productiebasis hebben en je hebt in ieder geval de link naar dat wat ruwe, ongepolijste en industriële geluid van Adult. De afgelopen twee decennia heeft het duo al zeven albums binnen het Dance-genre uitgebracht en volop geëxperimenteerd met Electro, EBM, Techno en andere stijlen. Ook Perception Is/As/Of Deception is daarop geen uitzondering en Adult gaat vooral verder waar ze goed in zijn; hypnotiserende Dance maken met hier en daar een knipoog naar de Post-Punk.

Klinisch
Ook deze negen nummers bevinden zich weer op het snijvlak van diverse stijlen waarbij vooral de wat industriële sound de boventoon voert. Bij een track al ‘Don’t Reduce Me’ wordt de wereld wel heel zwart neergezet en sommige nummers zoals ‘Total Total Damage’ klinken wel erg klinisch. Op zich is dat weer niet zo vreemd als het duo in een interview vertelt het album in een kelder hebben opgenomen zonder enig daglicht. Maar soms pakt het duo toch ook weer naar die jaren ’80 invloeden zoals bij het uiterst dansbare en haast hypnotiserende ‘Second Nature’.

Binnen de Dance-scene is Adult natuurlijk een gevestigde naam, zeker in Detroit en omgeving. Adult heeft natuurlijk het hele spectrum van Dance al wel eens ooit verkend dus Perception Is/As/Of Decpetion brengt ons niet echt iets nieuws. Misschien dat het de wat dominante touch in de teksten van Nicola is in combinatie met de toch wat overheersende industriële sound. Niets nieuws onder de zon maar van elke track kunnen zo maar weer een veelvoud van remixen gemaakt worden. Veel luisterplezier.

Dance / Techno