2015-09-05 07:00:00 • 8 min lezen

Aerosmith - Rocks Donington 2014

Aerosmith – Rocks Donington 2014 Label: Eagle/ Universal Eindoordeel: 8

Laat de catwalk maar voor het podium opbouwen zodat Steven Tyler en Joe Perry zich dicht bij het publiek kan scharen. Met dit karakteristieke plaatje start Aerosmith hun show ook op het Download festival van 2014. Deze show valt onder de “Global Warming Tour” waarbij ze de grote festivals in Europa aandeden, maar Nederland links liet liggen.

De rockband uit Boston heeft geen introductie nodig. De band staat al generaties lang garant voor heerlijke poprock en is live altijd een plaatje om te zien. De basis van de band staat achter op het podium rondom drummer Joey Kramer. Steven Tyler en Joe Perry zorgen voor de show en het entertainment. Laat het publiek mee gillen met de hits “Crying”, “Love In An Elevator”, Living On The Edge” en “Walk This Way”. Nee, dat gaat ook niet anders op dit concert.

Steven Tyler, met baard, is in goede doen en weet tijdens de show de aandacht van het publiek en de camera te trekken. Joe Perry zingt “Freedom Fighter”, het enige nummer dat men live speelt van hun recente album “Music From Another Dimension!”uit 2012. De rest zijn voornamelijk klassiekers van diverse albums door de jaren heen. “Last Child” van het album “Rocks” en “No More No More” van “Toys in the Attic” zijn de enige songs die geen klassieker of hits zijn. Verder wordt is het een album vol hits als “Dude”, “Janie’s Got A Gun”, “Dream On” en “I Don’t Want To Miss A Thing”. Het is een registratie van een rock band die zeker tot een van de beste van de wereld behoort.

Het wordt wel weer eens tijd dat de band met een nieuw album komt en snel naar Nederland komt. Met een setlist vol hits, is Pinkpop toch een aardig festival om hen te plaatsen. In België (werchter) is het geen probleem, maar alleen als headliner blijkt een festivalweide voor deze wereld act te groot te zijn. Tot het zover is, eerst genieten van deze live cd/dvd.