2015-08-07 07:00:00 • 9 min lezen

Agent Fresco - Destrier

Agent Fresco – Destrier Label: SPV/ Suburban Eindoordeel: 8

Voor velen de naam Agent Fresco van weinig betekenis. Maar degene die de serie van Broadchurch volgt ziet soms de naam Arnor Dan Armarson op de aftiteling. Dit is de zanger van deze IIslandse rockact en is leverde de muziek voor deze serie. Nu brengt hij met zijn band een album vol stevige progrock met een stevig vleugje gothic rock. Of is de mistige poprock met de uitbarstingen die men in hun eigen natuur ook kent.

Na hun debuut album van 5 jaar geleden is het nu pas dat men met een nieuw album komt. Maar het is er dan ook eentje die er mag zijn. Ieder nummer zit vol spanning stevige gitaren en verrassende elementen. Hier overheen is een heldere popstem dat alle instrumenten weten te verbinden. Van het staccato en vierkant powernummer “Destrier” tot het opbouwende piano stuk “Wait For Me”, dat afgewisseld wordt door stevige gitaren en een Bjork achtige zang kent. Het album zal zeker niet bij iedereen direct in de smaak vallen. Daarvoor zijn meerdere luistersessies voor nodig en dan valt er iedere keer weer iets nieuws te ontdekken.

Dat maakt dit album dan ook zo goed. De aantrekkingskracht om meer te luisteren en het afstoten van de onlogische muzieklijnen dat gelijk weer overgaat in bijna meezing achtige refreinen van bijv “Howls”. Wanneer je Within Temptation, Nightwish en Tool in een blender gooit, de schil van Bjork er aan toe voegt dan komt het vloeibaar met stevige verse stukken er uit en het smaakt heerlijk.

Agent Fresco komt eind dit jaar naar Nederland 18 November Utrecht dB’s studio’s 20 November Maastricht Muziekgieterij 09 December Zwolle Hedon