2016-09-29 07:00:00 • 4 min lezen

Airbourne – Breakin ‘Outta Hell

Airbourne – Breakin ‘Outta Hell Label: Spinefarm Eindoordeel: 7,5

Inmiddels heeft AC/DC laten weten dat men het na de huidige tour het voor gezien houdt. Inmiddels staat er een opvolger klaar om de Australische rock te vertegenwoordigen. Airbourne is de rockband van de broertjes O’Keeffe. Zanger Joel kent een net zo’n schorre stem als Brian Johnsons, hij speelt tevens gitaar en drummer Ryan ontfermd zich over het stevige strakke drumwerk. Justin Straat zorgt voor de pompende bas, terwijl David Roads slaggitaar speelt. “Get Back Up” of “Breakin Outta Hell” zijn weer heerlijke vierkante rocksong die we kennen van AC/DC. Rechttoe rechtaan en met veel herhalende refreinen. Het is dan ook niets nieuws wat Airbourne brengt, maar het is duidelijk vermakelijke rock. Met “It’s Never Too Loud For Me” wil je al snel de volume een tandje hoger zetten. Al zijn er ook mensen die op dit moment de uitknop vinden. Inmiddels draait Airbourne al ruim 10 jaar mee en is de band alleen maar stakker geworden. Het uptempo nummer “Thin The Blood” geeft de band een extra boost. Nee verwacht geen ingewikkelde teksten of morele kwesties. Het gaat om de klassieke hard rock teksten en titels waaronder “Rocked Like This”, “I’m Going To Hell For This” of “It’s All For Rock n Roll”. De vorige albums kwamen uit op de grote labels en werd Brian Howes (Hinder/ Nickelback) en Johnny K ( Pop Evil, Megadeth) gevraagd voor de productie. Dit heeft de band niet tot een echte doorbraak kunnen leiden. De band kreeg met hun eerste album “Running Wild” de gewenste aandacht en men heeft gedacht om Bob Marlette (Ozzy, Alice Cooper) weer te gaan vragen voor dit album. De classic rock producer weet hoe het geluid van Airbourne moet klinken en geeft duidelijk de richting van de band aan. Veel energie en heerlijke harde bluesrock. Dat men zich een prima opvolger vind van het grootste muzikale exportproduct van Australië is dan ook wel terecht, ook al is het allemaal “inspired by…”