2016-10-18 07:00:00 • 9 min lezen

Albumpresentatie JansenJones in Heerenhuys'-23 op zondag 16 oktober

Zondag 16 oktober om 16.30 uur was het zover. Na 3 jaar hard werken werd de droom van Jed Jones en Jan Jansen realiteit; de presentatie van hun eigen album met zelf geschreven materiaal. Wat enkele jaren geleden met een crowdfunding-actie begon is nu werkelijkheid.

In een gezellig vol Heerenhuys 23 was de spanning voelbaar. Familie, vrienden en muziekliefhebbers verzamelden zich afgelopen zondag om de beide heren hun EP live te horen spelen. Jan Jansen en Jed Jones zijn al jaren bevriend en bekenden in de muziekscene rondom Eindhoven. Naast hun participatie in eigen bands (Jones tourde o.a. jarenlang als drummer met The Bogus Brothers) worden ze ook regelmatig gevraagd als sessiemuzikanten. Jaren geleden begonnen ze aan hun droom en de weg naar dit moment wordt door Jed (ondersteund door spiekbriefjes) op een vermakelijke manier verteld. Het materiaal lag al geruime tijd op de planken en blijkbaar is het de samenwerking van beide ras muzikanten die voor de juiste chemie zorgde en een vijftal voltooide tracks. Verder kregen ze nog hulp van Ed van Otterdijk, een bekende Nederlandse producer, componist en vriend en die omschrijft het duo als volgt:“Jan en Jed maken eigenzinnige muziek die soms refereert aan de Britse rock en symfonische pop uit de jaren zeventig. Met de stevige drums en mooie stem van Jed, en het virtuoze gitaarspel van Jan, hebben ze op deze plaat een unieke sound neergezet.´

Het album Breaking Waves kent een mooie sound en ook live weten de beide heren de vijf tracks meer dan prima neer te zetten. Het instrumentale ‘Open The Floodgates’  is de ideale opener waarna de overige tracks van het album worden gespeeld. Tussendoor is er nog ruimte voor wat uitleg over de instrumenten en interactie met het publiek en na afloop is er nog een signeersessie. Waarschijnlijk duurt “the wave” waarop deze heren zich bevinden nog even door want het was een memorabele zondagmiddag in Geldrop.

Contact opnemen kan via :http://jansenjones.nl/