Alcatrazz – Born Innocent

Label: Silverlining

2020-07-30 07:00:00 • min lezen

Rock
8

Alcatrazz – Born Innocent

Daar waar ooit Yngwie Malsteen de sterren van de hemel speelde en waar Steve Vai zijn opvolger werd, is het album ‘Disturbing The Peace’ een klassieker in de rockwereld. De voormalige Rainbow zanger Graham Bonnet weet al jaren goede muzikanten om zich heen te verzamelen. De band Alcatrazz werd dan ook legendarisch maar na het Vai tijdperk pakte Graham Bonnet zijn solo carrière weer op. Toch kan hij niet los komen van Alcatrazz en heeft hij wederom weer met originele bandleden Jimmy Waldo en Gary Shea een album onder deze naam opgenomen.

Ditmaal zijn drummer Mark Benquechea en Raven Lord  en geïnspireerde Malmsteen solo-gitarist Joe Stump van de partij en dat brengt ons tot het feit dat alleen gitarist Kurt James is vervangen door Stump en de rest de solo band is van Graham Bonnet.
Het is gelukkig wel een album dat doet denken aan de hoogtij dagen van Alcatrazz. Bonnet is goed bij stem en het titelnummer ‘Born Innocent’ (met Chris Impellitteri) een goede opener van het album is. Pittig en uptempo dat men doortrekt met ‘Polar Bear’. De mainstream rock van London 1666 waar de man terug gaat naar de London Burning periode. Ergens lag het Steve Vai nummer ‘Dirty Like The City’ nog op de plank en krijgt nu het licht te zien. Met de onlangs overleden Bob Kulick wist hij het nummer ‘I Am The King’ te maken en de gekte van gitarist Nozomu Wakai horen we op ‘Finn McCool’.

Het is vooral een album met hoogstaande (classic) rocksongs waar Alcatrazz groot mee is geworden. Met de 73 jarige zanger en een jonge band van gemiddelde leeftijd van bijna 60 is het een album dat gewoon tijdloos klinkt en de rockers onder ons kunnen hun hart op gaan halen en de band in september in Den Haag en Hengelo zien.

Rock