Alex Ebert – I vs I

Label: AWAL/ Konkurrent

2020-02-05 07:00:00 • min lezen

Diversen / Electronic / Indie / Pop
8

Alex Ebert – I vs I

Alex Ebert is een Amerikaanse zanger die we vooral kennen van de band Edward Sharpe and the Magnetic Zero’s. Met zijn soundtrack voor de film All is Lost mocht hij een Golden Globe Award in ontvangst nemen. Nu weet deze multi-instrumentalist zijn tweede solo album te brengen.

Het succes waar hij hard voor heeft gewerkt komt nu tot zijn recht of misschien is het lot van het succes dat Ebert een relatie aangaat, een kind heeft gekregen en daarna weer is gaan scheiden. Het lot van succesvol worden en zijn hoor je op dit album terug. ‘Jealous Guy’, ‘Miles Away’, ‘Miracle’ en ‘Alex Meets the Night’, ‘Her Love’ t zijn al titels die zijn leven weer geven. Het verteld meer over de titel van het album en wie hij is en wil zijn.

Nu weet hij dit in songs te gieten. Soms gecompliceerde songs maar het klinkt allemaal even gemakkelijk in het gehoor. De digitale flow van instrumenten en zijn hoge kwetsbare stem maakt het album tot een geslaagd persoonlijk verhaal. Het is mooi hoe de songs als ‘Automatic Youth’ en ‘Miles Away’ in elkaar zijn gezet. In de geest om grenzen te verleggen weet hij dit ook met de muziek te doen. Niet dat het te experimenteel is maar meer in de zin van een vrije geest. Dat maakt het mooi en muzikanten hebben dit nodig om vanuit de vrije geest te kunnen en mogen opereren.

Zo ontstaat de ontwikkeling binnen de muziek, en deze man weet hier goed mee om te gaan. Hierdoor zal hij niet direct de aandacht van het grote publiek direct krijgen maar is het een inspiratiebron voor veel jonge muzikanten die gaan volgen… dat maakt dit album al bijzonder genoeg om te eens te beluisteren.

Diversen / Electronic / Indie / Pop