2014-08-03 07:00:00 • 6 min lezen

Angus & Julia Stone - Angus & Julia Stone

Angus & Julia Stone – Angus & Julia Stone Label: Republic Rec. Def American / Universal Eindoordeel: 8

Het duo Angus en Julia Stone zijn de kinderen van een folkduo dat vooral lokaal hun succes kende. In Australië werd al snel duidelijk dat dit duo de grenzen kon verleggen. Hun debuut album “A Book Like This” kreeg al de aandacht dat het nodig had. Men scoorde direct een hitje in hun thuis land en Europa werd aangedaan. Met het vervolgalbum “Down The Way” behaalde ze een Grammy award. “Paper Aeroplane” werd een commerical van het Nederlands bedrijf Maandag.

Nu staat het duo op de grote festivals waaronder enkele weken geleden op Rock Werchter en Best Kept Secret. Hier vertolkten ze het nieuwe album dat tussen folk en pop ligt. Het album introduceert het duo per liedje “A Heartbreak” en “My Worth For It” zijn voornamelijk folk nummers, maar met “Grizzly Bear” en “Heart Beats Slow” komt de commerciële folkpop tot leven. Het is erg aanstekelijk en iedereen pakt dit zo op. Als een zomerse dag dat de wereld doet kleuren, wordt dit album gedurende de tijd alleen maar beter. Het is ook niet vreemd dat het duo een gewillige gast op de festivals is. Voor ieder die het niet kent is het geen straf om dit te bezoeken. Degene die het wel kent is bij voorbaat al enthousiast. De variatie van kleine liedjes “Wherever You Are” en het Led Zeppelin achtige “Death Defying acts” en de popliedjes worden in duetten gezongen waar een van de 2 de lead voor zich neemt.

De stemmen zijn al biologisch voor elkaar gemaakt, de productie is in handen van Rick Rubin en de liedjes zijn stuk voor stuk de moeite waard, wanneer je van singer songwriters houdt die popsongs niet schuwen. John Mayer in duet vorm en meer variatie.

Het duo en de band staat 26 november in HMH te Amsterdam