2015-04-06 07:00:00 • 6 min lezen

Anke Timmer - The Magic Years

Anke Timmer – The Magic Years Label: Eigen beheer Eindoordeel: 8

De Utrechtse zangeres Anke Timmer heeft de afgelopen maanden nog al wat trappen op en neer gelopen. Niet zozeer om haar conditie op peil te houden of om als vrouwelijke Rocky door het leven te gaan. Nee, ze had het lumineuze idee om een trappenhuis tournee te doen. Geniaal idee natuurlijk om haar nieuwe EP “The Magic Years” onder de aandacht te brengen.

De jazzy country pop van “Night Train” en “Under The Radar” van de voormalige MUS zangeres, komt direct en lekker binnen. Het laatste nummer liet ze al eens horen bij DWDD te promotie van het programma “Beste Singer Songwriter”. Inmiddels is haar ”Night Train” als single uitgebracht en haar zangstem is helder en prettig om naar te luisteren. Met haar geblokte houthakkers blouse brengt ze dit onbewust als haar imago-tenue. Velen herkennen haar inmiddels door die kledingstijl. Maar ze haalt inmiddels meer uit die kast en laat dit horen door de betoverende liedjes.

De strakke begeleidingsband laat de kunsten zien in het titelnummer ”The Magic Years”. Het staccato song is sprankelend waar je blij van wordt. Het laat de zonnige kant van je naar boven komen, zelfs wanneer de dagen druilerig van aard zijn. “Living With My Girlfriend” is een ode aan die tijd en een kabbelend nummer dat niet direct opvalt binnen het geheel. Tot slot verrast ze door een Nederlandstalig liedje deze ep te eindigen met “De Rode Intercity”. Een prachtig emotionele ode aan haar vader. Die emotie laat ze hier optimaal horen dat waar ze bij de Engelstalige songs wat mist. Wanneer dit gekoppeld wordt aan haar mooie melodieuze liedjes, is alles compleet.

Komende tijd is Anke Timmer te zien:

zondag 12 april 2015 Op de woonkamertour Huiskamerconcert Houten

zondag 19 april 2015 Op de woonkamertour Woonkamerconcert Zeist