2014-10-04 07:00:00 • 4 min lezen

Anthony's Putsch - Happiness & Other Woes

Label : For The Road / Sena Eindoordeel : 7,5

Anthony’s Putsch is een Nederlandse formatie rondom de liedjesschrijver Theun Supheert. Hun debuutsingle ‘The Worst Day’ uit 2012 wordt goed ontvangen door de diverse radiostations. Verder heeft de band inmiddels een aardige staat van dienst opgebouwd door liveoptredens op het Bevrijdingsfestival, Eurosonic en Noorderzon.

Vooruitgesnelde single Nu is daar de nieuwe EP met de titel Happiness & Other Woes met de wel zeer aanstekelijke single ‘King Of The World’. Het kan niet anders dan dat dit nummer ook door de Nederlandse radiostations opgepakt zal gaan worden. Eerder dit jaar werd het nummer al door DJ Gerard Ekdom tot “Free Choice” gekozen.

Anthony’s Putsch maakt lekkere popmuziek waarbij het onmogelijk is om de invloeden van bands uit de jaren ‘70 niet terug te horen. Het gaat dan om subtiele details die je tijdens de nummers opvallen. Het album kent totaal vijf lekker vlotlopende tracks die allemaal de moeite waard zijn om te beluisteren. Frontman Supheert, die zelf ook een aangename stem heeft, wordt overigens vocaal ondersteund door zijn beide zussen Mariëlle en Lienke die beide over een prima stem beschikken. Naast de eerder genoemde single is ook ‘Waiting’ een nummer dat op de nodige airplay zou kunnen rekenen. Lekker vlot nummer, goede 2e stem en het toch wel typische geluid van de ukelele. Overigens wordt de familie Supheert bijgestaan door prima muzikanten.

Eindoordeel Een EP met vijf vrolijke nummers waarmee we het jammer genoeg voorlopig zullen moeten doen.  Jammer genoeg omdat Supheert waarschijnlijk over genoeg inspiratie en creativiteit beschikt om een heel album vol te schrijven. Deze vijf nummers bewijzen dat het talent en de muzikaliteit alom aanwezig is. Maar misschien is dat plan op dit moment té ambitieus. Laten we hopen dat dit mini-album succesvol is en de basis vormt voor wat komen gaat. We gaan hier vast nog meer van horen. Veel luisterplezier.

Anthony’s Putsch staat op 25 oktober op Het Podium, te Hoogeveen