2016-05-22 07:00:00 • 3 min lezen

Ariana Grande - Dangerous Woman

Label : Universal Eindoordeel : 7

Het derde album van Ariana Grande is uit. Was ze enkele jaren nog vooral een kindsterretje voor Nickleodeon, nu is daar haar nieuwste album Dangerous Woman waarmee ze alle schroom van zich afwerpt.

“Girlpower” De afgelopen jaren maakte deze 22-jarige blondine een stormachtige carrière door en scoorde de nodige hits. Vorig jaar was er al de aankondiging van een nieuw album dat de titel Moonlight zou krijgen. Uiteindelijk is de titel Dangerous Woman geworden maar beide nummers zijn wel terug te vinden op dit album waarbij Moonlight de opener is en Dangerous Woman de titeltrack. Maar dat is niet het enige verschil; ‘Moonlight’ is een subtiel nummer, wat zachtaardig terwijl ‘Dangerous Woman’ inderdaad de lading van de titel dekt; een wat stoerder girlpower nummer.

Ook nu weer diverse samenwerkingen Het reguliere album kent 11 tracks die stuk voor stuk catchy klinken en allemaal als single kunnen worden uitgebracht. De nummers kennen veel tempowisselingen, hebben allemaal R&B en Soul- invloeden en zijn tot stand gekomen met de hulp van de beste producers. Ook nu zijn er enkele samenwerkingen zoals het erg naar R&B neigende ‘Side To Side’, met een lekkere rap van Nicky Minaj en het ietwat dramatisch klinkende ‘Leave Me Lonely’ waar we ook Macy Gray terug horen. Ook het duet ‘Let Me Love You, met Lil Wayne, is een zeer strak geproduceerd R&B nummer. Opvallend aan dit album is dat de Ariana zelf aan veel songs heeft meegeschreven waarmee ze haar ambities dan ook meer dan duidelijk maakt. Eén van de meest catchy nummers is ongetwijfeld ‘Greedy’ en op dit super dansbare nummer pakt Ariana terug naar de disco-sound. Waarschijnlijk is dit het nummer met de meeste hitpotentie.

Eindoordeel Dangerous Woman is een echt eigentijds popalbum waarbij Ariana Grande door diverse muziekstromingen als R&B, Soul, Disco en een vleugje jazz heen laveert. Het klinkt catchy, “smooth” en meer dan eigentijds. Nummers als ‘Dangerous Woman’, ‘Greedy’ en ‘Touch It’ zijn meer dan de moeite waard maar dat niveau wordt niet constant gehaald. Naast de reguliere versie heeft de “deluxe” uitvoering nog vier extra tracks. Veel luisterplezier!