2014-12-05 07:00:00 • 3 min lezen

Asgeir - Into The Silence 3

Asgeir – In The Silence Label: One Little Indian Records/ Konkurrent Eindoordeel: 8

De man is 22 jaar en kwam begin dit jaar al met een prachtig album. Hij luistert naar de naam Asgeir Trausti en speelde dit jaar in diverse zalen in Nederland. Nu is er een deluxe uitvoering van het album “In The Silence”. De man van IJsland kreeg hiermee zijn doorbraak en werd door de pers op hetzelfde voetstuk gezet als Ed Sheeran en Bjork. Inmiddels verkoopt zijn album erg goed in Ijsland en Europa.

Het album “In The Silence” is een vertaald album van zijn debuut “Dyro I Daubapogn”. Het werd toen al duidelijk dat het album vol meeslepende songs van internationale allure was. De sfeer van IJsland , zit in dit album. Geen pieken of dalen, geen bombastische uitspattingen hooguit een trompet geschal in het titelstuk. Saai is het album allerminst. De afwisseling van gitaren en electro pop met meervoudige vocalen zijn in het “Was There Nothing” prachtig weergegeven. Terwijl de piano en stevige gitaren met drums in “Torrent” je aandacht trekt wanneer je bent afgedwaald. Het maakt ook niet uit of je de Engelse of Ijslandse versie van de songs beluisterd, beide versies zijn even meeslepend. Ja want met deze deluxe versie krijg je zowel een versie van het debuut album als de vertaling in het Engels. Tevens wordt er een extra cd aan toegevoegd. Naast een verrassende versie van “Heart – Shaped Box” van zijn helden Nirvana, staan er hier extra nummers op. Tevens zijn er live versies van een groot deel van In The Silence op te vinden.

Een van de betere albums van het afgelopen jaar of van 2012 wanneer het origineel uit kwam. Nu is die als 3-luik verkrijgbaar. Zeker de moeite waard voor ieder die nieuwsgierig is naar nieuwe singer songwriters die even out of the box durven te denken.