Áslaug - Áslaug (EP)

V2 Records

2020-03-23 07:00:00 • 2 min lezen

Dreampop / Singer-songwriter
8

Áslaug - Áslaug (EP)

Sinds eind 2019 kunnen we niet meer om Áslaug heen; de Utrechtse singer/songwriter met IJslandse roots gaf een aantal verdienstelijke optredens in het kader van de Popronde, was 3FM Talent van de maand november en stond op Noorderslag begin van dit jaar. Afgelopen weekend was daar de release van haar eerste, titelloze, EP.

Liefde
Het Corona-virus heeft ook impact op de muziekcarrière van het aanstormende Nederlands/IJslandse talent want vanwege de vergaande maatregelen kon de releaseparty geen doorgang vinden. Zelf zegt ze hierover: “Enorm balen, maar desalniettemin blijft ze positief. ‘Ik ben alsnog heel blij dat mijn EP nu uitkomt, misschien kan mijn muziek een lichtpuntje zijn in deze gekke tijd.” Blijft natuurlijk overeind dat de naamloze EP haar eerste wapenfeit is; vier tracks die gaan over de emotie die bij relaties horen, zowel bij het vinden van de liefde als de hier en daar onvermijdelijke break-up. De al eerder uitgebrachte single ‘Take From Me’ is lekker uptempo en cathy terwijl ‘Í’m Sorry’ een mooie ballad is waar Áslaug het volgende over zegt: “Soms heb je het gevoel dat je een bepaalde beslissing moet maken die voor jou de juiste beslissing is, ook al ga je daar iemand heel erg mee kwetsen. Op dat moment wil je sorry zeggen, niet voor de keuze die je hebt gemaakt, maar de pijn die je ermee veroorzaakt”. Verder zijn er nog het vrolijke en uiterst dansbare ‘In my Head’ en het wat dromerige, synthpop-achtige ‘If You Will/Hollow’, waarschijnlijk de beste track van deze EP met door de verrassende hooks een wat meeslepend karakter krijgt.

Deze titelloze EP is een meer dan geslaagd debuut met vier tracks die aanspreken waarbij ‘If You Will/Hollow’ ver boven het gemiddelde maaiveld uitsteekt. Origineel is de minifilm die de nummers vergezellen. Een prima opstap naar meer materiaal. Veel luisterplezier.

Dreampop / Singer-songwriter