Avicci - TIM

Label: Universal music

2019-06-10 07:00:00 • min lezen

Pop
8

Avicii – TIM

Wanneer Tim Bergling in april 2018 kwam te overlijden stond de wereld even stil bij deze jonge DJ en remixer. Met de naam Avicii ( laagste niveau van de boeddhistische hel) koos Tim dit als artiestennaam. Hij brak door met het nummer ‘Bromance’ en werd tot een van de grootste muzikale talenten van de wereld gerekend. Deze heldendom geeft verwachtingen en druk, dat Tim niet meer aankon.

Dit album was zo goed als klaar en had nog wat finetuning nodig. Dit zou Tim doen na zijn vakantie in Oman had hij het label laten weten. Maar hij kwam niet terug en de medewerkers van toen hebben nu het album afgemaakt. Chris Martin van Coldplay zorgde voor het ‘Heaven’ dat al een hit is geweest en Vargas en Lagola hebben enkele songs voor hun rekening genomen. Met het heerlijke 'Heart Upon My Sleeves' horen de we Tim op zijn best met de Imagine Dragons als gastmuzikanten.

In het nummer ‘Freak’ vertelt Avicci de hoedanigheid waarin hij verkeerde. De Freak die er volledig voor gaat maar gelijk depressief is, opgesloten in de kamer met de mentale littekens van het succes en de verwachtingen die hierbij gepaard gaan. Met excuses verteld hij zijn succes op ‘Excuse Me Mr. Sir’ en ‘Never Leave Me’ verteld hij over de eerlijkheid, de depressieve demonen in de nacht en de angst dat dit met zich meebrengt.
Toch is het album vooral een levenslustig album met vrolijke klanken zoals het ‘Ain’t A Thing’, ‘Bad Reputation’ en ‘SOS’.

Het album is vooral een weerspiegeling van het succes en de eenzaamheid on the top. Het paradoxale dat je veel vrienden maakt wanneer je succes hebt en eigenlijk hierdoor heel alleen komt te staan.

Pop