Tiende album DNA voor Backstreet Boys

Label : RCA

2019-02-04 07:00:00 • 3 min lezen

Pop
8

Backstreet Boys - DNA

De heren hebben geen introductie nodig. In de jaren ’90 scoorden de Back Street Boys hits met ‘As Long As You Follow’, ‘Quit Playin Games’ en ‘Larger Than Life’. De laatste echte hit ‘Incomplete’ dateert alweer uit 2005 maar de heren zijn terug! Hun tiende album DNA kwam deze week uit.

100 miljoen albums!
Het album kent twaalf songs en DNA is het bewijs dat de heren de afgelopen twee jaar in Las Vegas niet alleen maar op de automatische piloot hun concerten gaven. Anderzijds is het ook een hele eer om avond na avond een vaste show in de woestijnstad te hebben. Maar goed, de Boyband die in het verleden meer dan 100 miljoen albums verkocht, werkte dus ook aan een nieuwe album, hun tiende inmiddels! Voor sommige nummers kregen ze hulp zoals bij de al eerder uitgekomen single ‘Chances’ waar bijvoorbeeld Shawn Medes ook aan meeschreef. De nummers zijn over het algemeen lekker uptempo, catchy klinkende popsongs en we kunnen dan ook niet anders concluderen dat de heren AJ, Brian, Nick, Howie en Kevin hun talent nog niet kwijt zijn.

A-capella
Single ‘Don’Go Breaking My Heart’ doet het in Engeland al erg goed maar het prijsnummer op DNA is  waarschijnlijk ‘Breathe’; een volledig a-capella nummer waarmee de Backstreet Boys bewijzen nog steeds mooie popsongs kunnen schrijven na al die jaren. Overigens is dit ook iets wat ze in al die jaren nog niet op een eerdere plaat hebben gezet. ‘OK’ heeft iets zomers over zich en natuurlijk mag een soepele soul/R&B-ballad niet ontbreken en die horen we dan ook terug bij ‘The Way It Was’. Ook de huidige single, ‘No Place’, hoort bij de betere songs en heeft ook weer die aantrekkelijke “hooks” met een vleugje Nashville-sound. Verder is ook ‘New Love’ een nummer dat nét weer wat onderscheidend is en boven het spreekwoordelijke maaiveld uitsteekt.

The Backstreek Boys are back! Een nieuw album én een wereldtour. Na een kleine twee jaar een avondvullende show in Las Vegas te hebben gegeven is dit nieuwe album waarschijnlijk een nieuw hoofdstuk in de succesvolle carrière van deze Boyband. Maar het is de vraag of de typering Boyband nog steekhoudend is want de heren horen inmiddels tot de veertigers onder ons. Evengoed weten ze nog steeds een prima onderhoudende popplaat te maken. Veel luisterplezier!

Backstreet Boys Live:
23 mei : Ziggo Dome; Amsterdam

Pop