2014-09-13 07:00:00 • 7 min lezen

Barbera Streisand - Partners

Barbera Streisand - Partners Label: Sony Eindoordeel: 8

De diva der diva’s is wellicht Barbera Streisand. Haar performance is legendarisch te noemen. De live shows van 2013 wordt tot op heden met positieve gevoelens terug gekeken. Inmiddels is de 72 jarige Streisand in de herfst van haar carriere, al blijft ze er jonger uit zien. Met dit album gaat ze dan ook terug kijken.

Het is niet haar eerste duet album. “Duets” met Bryan Adams, Frank Sinatra, Ray Charles en Josh Groban werd in 2002 al gemaakt. Dit maal is het aan Stevie Wonder, met wie ze het nummer People uit de musical “Funny Girl” onder handen neemt. Zo zijn er meer nummers die Streisand al heeft opgenomen. “The Way We Were” van de gelijknamige film wordt nu erg zoet met Lionel Richie gepresenteerd. Billy Joel aanvaarde de uitnodiging door een duet te maken van zijn eigen prachtige nummer “New York State Of Mind”. Van het duet album met Barry Gibb werd het nummer “What Kind Of Fool” opgepakt en met John Legend onder handen genomen. Het nummer “Come Rain of Come Shine” blijkt voor Streisand nog steeds een van haar favoriete te zijn. Naast dat het door velen is gecoverd, heeft Steisand ook dit nummer eerder op haar “Wet” album opgenomen. Ditmaal is het de eer aan John Mayer om zijn gitaar te laten spreken.

Andrea Bocelli mag niet vergeten worden met het “I Still Can See Your Face”. Gelukkig zijn de de humor in het album nog niet vergeten.Al klinkt dit bij de andere songs wel. Verder is het vooral erg clean met gecontroleerde stemmen en lange uithalen. Het “Somewhere” met Josh Grohan is dan iets too much, waardoor de kracht van het liedje verloren gaat. Natuurlijk is de “Love Me Tender” met Elvis al een veel besproken duet. Goed voor de publiciteit, maar minder voor haar imago.