Beck - Colors

Label: Capitol/ Caroline

2017-10-21 07:00:00 • min lezen

Dance / Pop / Rock
8,5

Beck – Colors

De Amerikaanse zanger Beck Hansen mag gerust een duizendpoot worden genoemd. Vanaf zijn hit uit 1994,“Loser”, dat hij schreef omdat hij zich een waardeloze rapper vond, is het allemaal goed gekomen. Hij weet een passende band om zich te vormen, naar de muziekstijl dat hij op dat moment wil spelen. Dat zijn de afgelopen periode vele stijlen geweest, met nu zijn dertiende album vol pop, dance en swingende rock zoals hij ooit begon. Alleen nu in een nieuw jasje.

Als duizendpoot en kleurrijk persoon start hij zijn nieuwe album met een dance song dat de titeltrack van het album is geworden. De dance met experimentele geluiden staat voor de gehele plaat. Het swingt  met “Seventh Heaven” en “I’m So Free”. Het is een en al vrolijkheid bij Beck en dat is wel eens anders geweest.  Het is dan ook een positieve plaat geworden.
Dit is mede, omdat hij zijn voormalig muziekmaatje Gregg Kinstin heeft opgezocht. Hij was voorheen een bandlid van de liveshows en heeft inmiddels een goede boterham verdient als producer van Adele, Kelly Clarkson en SIA.  Het is dan ook niet verrassend dat dit album heerlijke popsongs bevat. De jaren 80/ 90 sound van “No Distraction” of het gitaarpop nummer “Dreams” met de vele koortjes zijn swingend en poppy maar gelijk ook uitgebalanceerd in de composities.
Het maakt Beck op en top gespitst naar zijn kunsten en met zijn tweeën blijkt dat ze beide het beste van elkaar omhoog te halen.

Het album is dan ook zeker een vermelding waard dat het een van de betere albums van dit jaar is. Voor pop-, dance- en ook rockliefhebbers zeker de moeite waard en voor de festivalgangers een must. Ik voorspel alvast dat Beck in 2018 op alle belangrijke festivals van Europa staat!

Dance / Pop / Rock