2016-05-08 07:00:00 • 8 min lezen

Bells of Youth - Dreamers

Bells of Youth – Dreamers Label: V2 Eindoordeel: 8

Het vervolg van het debuut album “Boy” ligt nu in de winkels. Op “Dreamers” van de Bells of Youth gaan de vijf meiden wederom lekker te keer. De poprock is op dit album meer doordacht. Na dat ze de afgelopen jaren vele festivals en locaties in het binnen en buitenland hebben aangedaan, zijn ze nu de studio ingedoken met de befaamde producer/ engineer Tony Platt. Zijn voetsporen liggen vooral in de rock. De klassieke albums als “Back in Black” van AC DC, “4” van Foreigner en Fugazi van Marillion zijn enkele namen die op zijn lijstje prijken. Bob Marley en de Sparks waren kind aan huis en tegenwoordig doen Jett Rebel, Katzenjammer en Bells of Youth een beroep op hem. Het album is dan ook volwassen internationaal te noemen. De single “Arcadia” is een van de betere songs die tegenwoordig op de radio te horen is. De link met Katzenjammer wordt in de sound van “To Die For” en “Lights Out” teruggevonden. De samenzang van deze meiden is uniek en heerlijk in het gehoor liggend. Met “Robin” weet men allen een prachtig samenzang te brengen. Al is het nummer net zo kort , anderhalve minuut, als “Ten Legged Lady”. “Human” is heerlijk intens gezongen en meeslepend. Het is een album van een veelbelovende band uit Nederland. Zeker de moeite waard om eens te beluisteren.

De band is te zien in 12 mei Extase te Tilburg 13 mei Luxor Live te Arnhem 14 mei Kroepoekfabriek te Vlaardingen 19 mei Patronaat te Haarlem 20 mei Wilhemina te Eindhoven 21 mei Hedon te Zwolle 27 mei Simplon te Groningen 28 mei Sinister festival te Den Haag 12 juni Marbels te Amsterdam 18 juni Texelpop te Den Burg