Billie Eilish – Happier Than Ever

Label: Interscope

2021-07-31 07:00:00 • min lezen

Pop
8

Billie Eilish – Happier Than Ever

Billie Eilish Pirate Barid O’Connel bracht op haar 14de haar eerste ep Ocean Eyes uit. Met de hulp van haar broer Finneas O’Connell. Hij speelde op zijn beurt in de populaire muziekserie Glee en produceerde ook het succesvolle album When We All Fall Asleep, Where Do We Go? van Billie Eilish.

Het succes kwam van alle kanten en nu is er dan de opvolger. De tour werd uitgesteld maar het album ligt nu op de mat. Ook dit keer weet het familie duo er een spannend geheel van te maken. De diepe baslijnen zowel in bas als drums zijn vet in de songs gemixt. Het openingsnummer ‘Getting Older’ is direct pakkend en geeft de eerste dreun weg. We worden allen ouden en dat geeft zeker stof tot over nadenken. Het is de kracht van Eilish om tekstueel iets meer te brengen dan vele andere acts. Niet dat alles even een grote hit wordt, is haar album wel een succes. Het vierde album Lost Cause of  het haar tweede single ‘My Future’ zijn prima songs in het geheel van het album. Haar kracht zit vooral in het gebruiken van de social media met video en foto. Het is de manier om aan te sluiten bij haar doelgroep. Het is ook net het verschil tussen Lady Gaga en haar, al hebben ze dezelfde intensie. Eilish weet met Disney+ een docu concertfilm te maken voor dit album om op deze manier een breed publiek te vinden. Dit is overigens te zien op 3 sept.
Van het de zangpartijen naar de spoken word song ‘Not My Responsibility’ waarbij ze haar verhaal doet over de doordringende sound. Het lucht weer even op met ‘Overheated’ en het Covid gerelateerd nummer theatraal nummer ‘Everybody Dies’. Met de akoestische gitaar is het intro van Your Power een heerlijke opluchting in de zware sound. Doordat het mooi gezongen is, wordt het daardoor een juweeltje van het album. Met het intiem titelstuk en  ‘Male Fantasy’ wordt dit album afgesloten,
De kracht zit vooral in de moderne sound en de teksten die meeslepend zijn. Indrukwekkend in de zin omdat er wat te vertellen is. De muzikale variatie is minder aanwezig dat op haar debuutalbum. Toch zal ze dit live als een groot dance event gaat vertolken.

Pop