Black Eyed Peas – Masters of the Sun

Label: Interscope

2018-11-03 07:00:00 • min lezen

Hiphop
8

Black Eyed Peas – Masters of the Sun

Will I Am, Taboo en Apl. De Ap zijn weer terug! De hiphoppers hebben hun solo activiteiten even aan de kant gelegd om terug te keren daar waar men hun succes ooit begon. Het openingsnummer ‘Back To HipHop’ staat dan ook voor het gehele album en waar kennen we de Back To Life… ook alweer van.

Inmiddels heeft de zangeres Fergie de band verlaten en zou worden vervangen door the Pussycat Doll Nicole Scherzinger. We horen haar op het nummer ‘Wings’ dat ze heeft ingezongen maar het album  gaat vooral om de politiek. Net als Barbera Streisand en vele andere artiesten geeft ook Black Eyed Peas hun zorgen op een album weer om zoveel mensen aan het denken te zetten.
Dat de heren al voor Obama het ‘Yes We Can’ en ‘We Gotta Feeling’ maakten is geen geheim. Het baart hun dan ook zorgen dat Trump zijn handelingen doet zoals het nu gaat. Het album staat vol met voorbeelden over agressie, de harde lijn van de huidige politie dat er op lijkt dat het een politiestaat wordt en de gekkigheid van de sociale media dat een inbreuk doet op de sociale gemeenschap. ‘Yes or No’ en het meer melodieuze  ‘Get Ready’ zijn prachtige songs die dit uitdragen. Dat BEP een hip hop act is en dit wil laten weten horen keert de band terug naar de periode van  Behind the Front en Bridging the Gap. ‘4ever’, ‘Constant’ en ‘Vibrations’ zijn songs die aansluiten op deze albums. Hierdoor is het popnummer ‘Big Love’ even een vreemde eend in de bijt, maar een mooie afsluiter van een goed maatschappelijk kritisch album met een heerlijke single ‘Dopeness’.

Black Eyed Peas is in Nederland op
13 november Afas Live te Amsterdam

Hiphop