2016-04-03 07:00:00 • 6 min lezen

Black Stone Cherry - Kentucky

Black Stone Cherry - Kentucky Label: Mascot Eindoordeel: 8

De Amerikaanse hardrock act Black Stone Cherry doet met dit album een eerbetoon aan hun woonplek waar alles mee begon. Edmonton, Kentucky. Dit was de bakermat voor de rockband Kentucky Headhunters. Richard en Fred Young waren de spil voor deze band en wanneer Richard een kleine kreeg, groeide hij op met het geluid van gitaren en rock. Dat gaat dan in de genen zitten en samen met zijn vriendje Chris Robertson (gitaar en vocalen) wist John (drums) een band te vormen. Black Stone Cherry was geboren en Ben Wells en Jon Lawhon zorgde voor de gitaar- en baspartijen.

Door de jaren heen hoor je de band groeien op de albums die men uitbracht. Magic Mountain was al een heerlijk album, maar bleek het laatste te zijn op het label van Roadrunner. Nu zijn ze onder de hoede van Mascot en dat geeft weer een extra impuls. Het klinkt allemaal energierijk en fris. “The Way of the Future” geeft al een energieke kijk op de toekomst. “Long Ride” is een ontspannen popsong dat vooral de richting van Pearl Jam op gaat. De cover “War” is zeker de verrassing op dit album. Het nummer dat men vooral kent van Bruce Springsteen krijgt hier een stevige uitvoering dat de essentie van het nummer zeker niet verliest. De soul wordt vermengd met de stevige vette gitaren die de heren gedurende dit album overal voor inzetten. Black Stone Cherry is meer dan een doorsnee hardrock act. Het is jammer dat men afgelopen februari al in de Melkweg. Hier geen lekker vette “Hangman” of “Cheaper to Drink Alone”. Wel kreeg men een tipje van de sluier van het album te horen; "In My Dreams" en The Rambler". Dan maar even een jaartje wachten en genieten van dit super vet album.