2014-05-10 07:00:00 • 9 min lezen

Black Stone Cherry - Magic Mountain

Black Stone Cherry – Magic Mountain Label: Warner Eindoordeel: 8,5 De Amerikaanse rock act Black Stone Cherry komt met hun vierde album “Magic Mountain”. De band doet denken aan de begin jaren van Pearl Jam en Alice in Chain (Peaces Pipe). De band is als een teenager band begonnen in 2001. Inmiddels zijn ze opgeklommen tot een vaste rockact dat je mag hebben gezien. Men tourde al met Def Leppard, Whitesnake en Alter Bridge. Nu is het tijd om op eigen benen te staan. Als voorproefje stond men al in Tivoli te Utrecht. Maar dat smaakt naar meer! De powerrock met heerlijke gitaarloopjes in “Bad Luck & Hard Love” gaan gepaard met een heerlijk rock stemgeluid van Chris Robertson. Het doet hier en daar zeker denken aan Nickelback, waardoor de band zeker een hitpotentie kent. Misschien iets minder aan deze kant van de grote plas, maar zeker in Amerika zal het als zoete broodjes over de balie gaan. “Me and Mary Jane” is als derde nummer wederom een lekker groovy rock song, dat alleen naar meer smaakt. Onder de gitaarsolo van Ben Wells hoor je de heerlijke basloopjes van Jonathan Lawhon. Het titelnummer “Magic Mountain” is lekker recht doorzee rock met pompende bas, rauwe gitaren een handclap break, lekker refreintje om mee te brullen en automatisch komt ieder in beweging. Het ‘Sometimes” kent de sfeer van Eddie Vedder die zijn balladstem op zet en ja laat meevoeren naar de verhalenverteller. Mooi en klein tussen al het rock geweld dat na dit nummer, ook direct weer naar meer smaakt. Dit wordt dan ook gegeven ! Kortom een heerlijk rock album dat zeker ! 7 juni staat de band in 013 te Tilburg, al is er nog geen data in Nederland voor de Europese herfst tour.