Black Swan – Shake The World

Label: Frontiers srl

2020-02-18 07:00:00 • min lezen

Rock
9

Black Swan – Shake The World

Wat gebeurd er wanneer je muzikanten die altijd ter dienste staan bij elkaar zet en hun eigen creativiteit er op los laat?? En dan hebben we het niet over de minste. De rock act bestaat uit louter muzikanten die hoog gewaardeerd worden in de wereld van de rock.

Wanneer Michael Schenker in de jaren negentig met Robin McAuley enkele prachtplaten maakte werden ze onder de naam McAuley Schenker Group een topact. De naam Whitesnake is ronduit bekend en de huidige gitarist Reb Beach (Winger) weet hij de classic songs op het podium weer te geven. Matt Starr weet al wat jaren bij diverse rockacts de drumsstokjes te roeren. Mr. Big en Ace Frehley (KISS) zijn hier enkele acts van. Dokken en Foreigner bassist Jeff Pilson speelt bas en zorgt voor de productie van dit album. Pilson liet afgelopen jaar ons al weten dat dit album zijn nieuwe trots was. Nu dit het daglicht mag zien begrijpen we de trots van een top melodic rock album!

De band weet vol energie die album te beginnen met het titelstuk ‘Shake the World’. Dit is dan ook hun goal voor dit album. Hun eigen kracht laten klinken en dat is meer dan gelukt. We horen een McAuley in topvorm en met ‘Big Disaster’ laat men direct een juweeltje horen. Dat gevolgd wordt door nog een sterk nummer ‘Immortal Souls’. ‘Make It There’ krijgt een Whitesnake tintje terwijl de stevig rocksound om je oren blaast met ‘She’s On Us To Us’, ‘The Rock That Rolled Away’ en ‘Long Road To Nowhere’. Het zijn heerlijke uptempo rocksongs die alle aspecten van een rocksong kent. Pakkende riffs, snelle refreinen en melodieuze rocklijnen, goede rockstem  en zanglijnen om mee te kunnen zingen, een climax en solo. Hier en daar een ballad met een piano als ‘Divided United’, maar vooral er voor gaan!

Het is een album dat iedere liefhebber van de rocksound in huis moet hebben.

Rock