Blof - Aan

Label: Sony

2017-06-04 07:00:00 • min lezen

Nederlands / Pop
8

Blof - Aan

Het album Aan van de Zeeuwse band Blof is inmiddels in zijn totaliteit uitgebracht. Het begon met een drieluik dat in maart is gestart. Iedere maand verscheen er een deel van de songs online. Nu is het juni en het voltallig album is klaar.

Het is inmiddels heeft bassist / producer Peter Slager het Lennaert  Nijgh prijs ontvangen. De liedjes van dit album geeft aan dat dit een prima keus is geweest. “Zachtjes Zingen”, “Hierheen” en “Ego” zijn nummers die aan de beste tijden van Blof doet denken. Het recente album “In Het Midden Van Alles” was al een opmaat naar de oude Blof. Geen langdradige songs hoeven we meer te omarmen, maar het mag lekker puntig en stevig zijn. De single met Typhoon “Wereld van verschil” is al een juweeltje en met de ode aan The Lau, “Alles Je Weggaat”  is meer dan een juweeltje. Heel persoonlijk en sluit aan bij de wereld van Lau en Jakobsen.
We kunnen wel zeggen dat de band in een positief creatief proces zit. Nu zijn we zeker benieuwd wat men heeft gemaakt voor Og3ne om naar het songfestival te kunnen gaan. Dat hier achteraf veel gedoe om is geweest is jammer. Maar dat Og3ne Blof heeft gevraagd om een song te schrijven is begrijpelijk en dat overruled met emotie van hun eigen song, is moeilijk te bekritiseren. Al zal Jakobsen wellicht bij het juiste eind hebben. Ach als je het niet meer kunt verklaren kun je je rustig “Languit Vallen”, want ze kunnen gerust op hun eigen kracht verder.
Met “Zonsopgang Boven Zee”, “Zouteland” en “Over de Dam” gaat men even terug naar hun eigen Zeeland. Het laatste deel van het album is grafisch meer gezien naar het begin van hun begin. Dit proces is voor de band goed geweest, want men heeft met “Aan” een van hun betere albums gebracht.

Nederlands / Pop