2014-04-20 07:00:00 • 12 min lezen

Blof - In Het Midden Van Alles

Blof - In Het Midden Van Alles Label: Universal Eindoordeel: 9

Het is inmiddels 20 jaar dat Blof mee doet in de wereld van de Nederpop. Dit werd uitgebreid gevierd met een tour, kreeg de Edison oevreprijs en liet het jubileum eindigen in de Ziggo Dome. Tussen het album “Naakt Onder De Hemel” en “Alles Blijft Anders” is er veel met de Zeeuwse band gebeurd. De titels geven al aan dat het tekstueel al meer poëtischer is geworden en Blof ontwikkelde een herkenbare sound.

Na tien albums is met “In Het Midden Van Alles” een start om het muzikale roer weer eens om te gooien. Ze zijn er “Klaar Voor” om maar direct met de deur in huis te vallen. Rockende gitaren en een stevige aanpak van deze cd. Geen slappe “Omarm Me” begin, maar de band laat direct horen waar men wil staan. Om dit kracht bij te zetten is het titelnummer ook een stevige track. Met “Open Je Ogen” wordt het grote publiek alvast in de stemming gebracht voor de liveshows. Het refrein nodig direct al uit om mee te galmen in de auto of tijdens de afwas. Natuurlijk mogen de typische Blof songs ook dit album niet ontbreken. “Tot Het Bittere Eind” en “Man Als Geen Ander” kennen weer herkenbare teksten van Pascal. Melodramatisch, poetisch en slepende muziek dat Blof doet liefhebben of juist verafschuwen. “Spijt Heb Je Morgen Maar” gaat men lekker recalcitrant bezig. Bliepjes en swingend worden de fans uitgenodigd om ‘foute” dingen te doen.

Met dit album probeert men een nieuwe doelgroep aan te boren, mee gaand met de tijd maar ook een vertrouwd geluid te brengen. Het is zeker niet het slechtste album van Blof en fijn dat men nieuwe stijlen aanboren. Dat is wel eens anders geweest.

Blof is komende tijd te zien in diverse poppodia en op het Bevrijdingsfestival van Zwolle & Haarlem, Bospop te Weert en Glemmer te Lemmer