2016-05-21 07:00:00 • 6 min lezen

Bob Dylan - Fallen Angels

Bob Dylan – Fallen Angels Label: Sony Eindoordeel: 8

Wanneer dit jaar bijzonder vreemd begint, dwaalt er altijd in je hoofd het moment dat Bob Dylan ooit ook eens zal gaan overlijden. Het is gelukkig nog niet het geval. Komende week wordt de man 75 jaar en kijkt hij terug op het moment dat hij zijn album “Blond On Blond” uitbracht. Dit is inmiddels 50 jaar geleden. Ja, we hebben het over een oude rot in het vak, een icoon of voor velen een God. Binnen de muziek heeft hij natuurlijk veel betekent en is hij de Cruijff van de singer- songwriters. Zijn vorig album stond in het teken van Frank Sinatra. Dit werd niet door iedereen gewaardeerd. Maar ja, het is een Dylan he? Nu gaat hij wederpm terug in de tijd. Het album begint met “Young at Heart” van … jawel, Frank Sinatra. Net als” Polka Dots”, “All The Way”, “Nevertheless I’m in Love With You”, “All Or Nothing at All”, “Come Rain Or Come Shine” en “That Old Black Magic”. Kortom kunnen we nu wel stellen dat dit een vervolg is op Dylan zijn recente ”Shadow” album. In tegenstelling van vele reviews legt men het accent op de schrijver en de beroemdere vertolkingen van de songs. Het zou me dan ook niet verbazen dat de laatste drie songs die niet hierboven genoemd zijn ook ooit door Sinatra zijn gezongen. De sfeer van het album is iets luchtiger dan de vorige. Of het nu gaat om de rustige songs, het is duidelijk dat Dylan zijn stem hier beter tot zijn recht komt, of de uptempo songs. Het zou dan ook niet verrassend zijn dat Dylan een avondje Sinatra opvoert. De band rondom Dylan is vertrouwd. Hier vaart hij tegenwoordig blindelings op. Toch missen we de echte Dylan songs. Qua zangstijl is het op dit album prima in orde. Dylan’s juweeltjes uit vervlogen tijden hoor je niet veel meer, met deze “Falling Angels” hebben ze weer een plekje in de spotlight gekregen.