Bonnie Bishop – The Walk

Label: Thirty Tigers/ Bertus

2019-10-06 07:00:00 • min lezen

Country
8

Bonnie Bishop – The Walk

Wanneer je Steve Jordan als producer mag binnen halen dan is dat een eer en gelijktijdig heb je dan ook wat te bieden. De drummende Grammy Award winnaar tekende al voor de albums van John Mayer (is mede bandlid) , Robert Cray en Eric Clapton, maar maakte faam in de Late Night. Maar Bonnie Bishop is in de country ook een grote dame en wist in 2012 diverse prijzen waaronder een Grammy in de wacht te slepen.

Comeback
Het album The Walk is dan ook een mooie comeback al zal ze dit niet direct zo noemen. Ze is niet echt weggeweest maar haar laatste album uit 2016 bracht haar niet de lof die het verdiende. Nu weet ze prachtige songs waaronder de 7 minuut durdende songs ‘Song Dont Fall Me Now’,  ‘Woman at the Well’en het openingsnummer ‘Love Revolution’ op plaat te zetten.

Een wandeling vanuit de dip
Het album kent vooral countrysongs die even tegen de popsound aanleunen. Het doet denken aan Anastasia meets Ilse de Lange. De ontspannen sfeer in de songs geeft de ruimte voor alle instrumenten. De blues en gospel wordt gevlochten en songs  ‘I Don’t Like To Be Alone’ en ‘The Walk’ geven de situatie van haar waarin ze verkeerd weer. Zowel in tekst en muziek is het mooi hoe ze dit vertokt.
Het gaat allemaal over de wandeling die Bishop noodgedwongen heeft afgelegd, toen ze drie jaar geleden zich terug trok. Ze ging terug naar de basis waar ze vandaan kwam Texas, waar ze in Cincinetti opgroeide in een muzikaal gezin. Met het succes onder de arm vertrekt ze naar het Mekka van de country Nashville, waar ze in de hectiek ondersneeuwt en terugkeert naar Texas.

Live
Bonnie Bishop is te zien in Nederland
19 okt Rambin roots festival te Utrecht