Bouke Zoete - MIllion Miles

Bouke Zoete - MIllion Miles

Label: Excelsior rec.

2020-02-10 07:00:00 • min lezen

8

Bouke Zoute – Million Miles

Bij de naam van Bouke Zoete zullen enkele gaan roepen The Kevin Costners of Happy Camper. De man is als zanger en gitarist te horen bij deze Nederlands/ Belgische bands. Nu weet hij een solo album te brengen.

De man weet met zijn solo album een prachtig album te presenteren. Hij won met zijn vorige acts al eens een Edison maar voor dit werk mag hij zeker er eentje naast zetten. De songs zijn ingetogen en vanaf het begin met ‘All That You Can Count On’ en ‘I Guess You Know’ weet hij een aantrekkelijke sound te brengen. Het is een pop soulplaat gedreven door een indie sound. Soms met een vleugje country op ‘Lay Your Sweet Lips’ of een singer-songwriterspop op het titelstuk Million Miles. Het album is divers en vooral eigentijds te noemen. De liedjes zijn door de composities aantrekkelijk om er wat langer naar te luisteren om de teksten meer tot je op te nemen.

Zoete is uit zijn comfortzone gekomen. ‘Million Miles’, zijn solodebuut op Excelsior is wel even wat anders dan een plaatje maken met een groepje vrienden dat toevallig samenzit. Met de Belgische topproducer Nicolaas Rombout, oud-bassist van Dez Mona, heeft hij de lat bijzonder hoog gelegd.

Er werd niet zomaar een bandje opgeroepen, integendeel. Nee, alleen de beste muzikanten van onze Zuiderburen kregen een uitnodiging voor de opnamesessies in een studiootje in Antwerpen om op het album mee te komen spelen. ‘We zijn de nummers gaan spelen. En zodra ze goed klonken stonden ze erop,’ vertelt Zoete.’ Als je mannen die hun sporen verdiend hebben bij artiesten als Arno, Tony Allen en Admiral Freebee de vrijheid geeft, dan doen ze daar over het algemeen wel iets moois mee.’

Kortom een erg mooie plaat!

Bouke Zoete is de komende tijd te zien op de Nederlandse podia
10 februari Paradiso te Amsterdam