2014-11-21 07:00:00 • 4 min lezen

Bryan Adams - Reckless (re-release)

Bryan Adams – Reckless re-release Label: A&M / Universal Eindoordeel: 8,5

Het vierde album van Bryan Adams werd de definitieve doorbraak. Samen met zijn maatjes Jim Vallance (producer/songwriter), gitarist Keith Scott en drummer Mickey Curry realiseerden ze het totaal album. De laatste twee muzikanten spelen nog steeds met Bryan Adams en zullen wellicht ook op 8 december onderdeel uitmaken van de gehele begeleidingsband van Bryan Adams. In het kader van 25 jaar Reckless is er een gehele tour georganiseerd om het album wederom onder de aandacht te brengen. Het album is dan ook een klassieker in de poprock geschiedenis. De rauwe stem van Adams zong de hits “Run To You”, “Heaven”, “Somebody”, “One Night Love Affair”, samen met Tina Turner “It’s Only Love” en het meest bekende “Summer of ‘69”. Alle songs bestormden in 1984 en ‘85 de hitlijsten en Adams werd een wereldheld in spijker jas. Vanaf die tijd is Adams nooit van het toneel verdwenen. De albums die volgden waren van diverse kwaliteit, maar live keerde Adams altijd terug naar deze plaat vol top songs. Tot op de dag van vandaag is het een album dat voor een grote generatie een van de beste albums allertijden is.

Nu is deze re release aangevuld met de “left-overs” van de opnamen, waaronder het titelnummer ‘Reckless”. Het zijn er zelfs zeven songs die aangevuld zijn op deze cd. Tevens is er een live album van de “Reckless tour uit 1985 aan toegevoegd. Naast vele songs van Reckless staan er veel songs op van het album “Cuts Like A Knife”. Naast de titeltrack ziijn ook “This Time”, “The Best is Yet To Come” en “Straight from the Heart” in die setlist gezet.

Al deze heerlijke tijdloze poprock songs zijn op 8 dec wederom te horen in de Ziggo Dome te Amsterdam. Wellicht aangevuld met enkele “left-over”songs!