Bulletboys – From Out Of The Skies

Label: Frontiers rec.

2018-04-11 07:00:00 • min lezen

Rock
8,5

Bulletboys – From Out Of The Skies

The Bulletboys uit Los Angeles behoren tot de hairbands van de mid jaren 80 -90. Van The dirty ratt gang is alleen zanger Marq Torien nog aanwezig en verder heeft de band een leger aan bandleden versleten. Met Anthony Bluso is de band weer compleet en zijn Nick Rozz En Chad MacDonald het kwartet dat het in 2018 moet gaan doen.

Het album is opgenomen in de studio 606 van David Grohl. Het schept de ruimte voor energie. Dat is dan ook vanaf de eerste gitaarriffs te horen. Powerful en met een heerlijk uptempo groove schalmt Apocolypto door de speakers. Dat wordt gevolgd door de single ‘D-Evil’ waarbij Eagle of Death Metal als gast even aansluit in de video. Het doet denken aan de Bulletboys van de jaren 80-90. Veel energie en heerlijk melodieuze rock. Met het titelnummer klinkt dat ze dit nummer geleend hebben van Foo Fighters. Een aanstekelijk refrein en met een eigen melodische rock versie hebben ze het hun eigen gemaakt.  Al zijn de heren ook in staat de ballad en akoestische gitaar songs met ‘Hi Fi Drive By’ en een intiem prachtig ‘Losing End Again’. Een juweeltje kunnen we stellen. Prachtige vocalen die ondersteund worden met een cajon en akoestische gitaren. Om weer uit de dromen te komen gaat de band weer lekker stevig te keer met ‘What Cha Don’t’ om vervolgens een discobass te introduceren en lekker funky gitaartje er overheen te leggen om zo de swing binnen de rock te krijgen.

Het album is dan ook een prachtig melodic rock album met zodanig hoge kwaliteit dat je dat maar zelfden meer hoort

Rock