2016-12-29 07:00:00 • 10 min lezen

Caught In The Act - Back For Love (Greatest Hits & More)

Label: H’Art Records Eindoordeel : 6,5

Caught In The Act (CITA) is die Nederlandse Boyband uit de negentiger jaren die het vooral in Duitsland goed deed, vooral vanwege hun optreden in de Duitse soap Gute Zeiten, Schlechte Zeiten. In 2015 kwamen de heren Bastiaan Ragas, Eloy de Jong en Lee Baxter weer bij elkaar om als trio verder te gaan.

Reünie Eind vorig jaar kwam Caught In The Act weer bij elkaar. Ze kregen van de ZDF de uitnodiging om tijdens de Nieuwsjaaravond in Berlijn bij de Brandenburger Tor op te treden en daarmee was de reünie een feit. De Boyband die meer dan 15 miljoen (het kunnen er ook 20 miljoen zijn….) verkocht gaat overigens in de nieuwe samenstelling wel als trio verder nadat Benjamin Boyce besloot af te haken. Bastiaan Ragas gaf onlangs in een interview aan dat de “oude” fans dit album wel kunnen waarderen om het goede gevoel van toen weer terug te krijgen maar dat er ook nieuwe fans bij zullen komen.

Samenwerking met succesvol producenten duo Fluitsma & Van Tijn Het album is een samenraapsel van nieuwe nummers en oude bekenden die in een nieuw jasje zijn gestoken. Titeltrack en opener ‘Back For Love’ is, overigens met alle respect, een typisch uptempo Boyband nummer dat een hoog EDM-gehalte kent. Het is één van de twee nieuwe nummers en geschreven door het bekende Nederlandse producenten duo Fluitsma en van Tijn (o.a. ’15 Miljoen Mensen) die al eerder met Caught In The Act werkten. Het tweede nieuwe nummer, ‘When You Lose It All’ kunnen we in dezelfde categorie plaatsen en ook hier horen we de drie heren solo en als trio voorbij komen. Verder bestaat dit “comeback album” uit een tiental opnieuw opgenomen nummers (de zogenaamde New Hit Versions) zoals ‘Love Is Everywhere’, ‘My Arms Keep Missing You’ en ‘Hold On’, overigens nummers die in Nederland nooit verder zijn gekomen dan de tipparade maar het vooral over onze landsgrenzen het dus goed deden. Hun versie van de klassieker ‘Last Christmas’ is de afsluiter van dit Greatest Hits & More album.

Eindoordeel Caught In The Act heeft in Nederland nooit écht grote successen gekend, anders dan in het buitenland. De heren hebben de afgelopen weken weer een aantal uitverkochte optredens in ons buurland Duitsland gegeven dus waarschijnlijk loopt men daar wel opnieuw warm voor deze act. Back For Love is meer een verzamelaar geworden want het album kent maar twee echt nieuwe nummers. Al met al een hernieuwde kennismaking waarbij het “Boyband-feel-good-gevoel” overheerst. Veel luisterplezier.