Cheap Trick - We're Allright!

Label: Big Machine/ Universal

2017-07-02 07:00:00 • min lezen

Pop / Rock
7,5

Cheap Trick – We’re Allright

Dat Cheap Trick de glorietijd in de jaren 70 had mag duidelijk zijn. De Amerikaanse rockband heeft in de jaren 80 met “The Flame” en “Don’t Be Cruel” nog grote hits gehad. Het zijn de vergeten hits die het publiek herkend wanneer het gehoord wordt. Wanneer Cheap Trick het album Stg Pepper Lonely Heartclubband van de Beatles live opvoerde (nog voor the Analogues) kwam de band meer in de picture. Het titelloze album en het recente Bang Boom Crazy Hello kunnen gerust in het lijstje van topalbums van dat jaar worden geplaatst. Na een jaar is er alweer een album We’re Allright!

Cheap Trick weet als geen ander de Beatles sound te combineren met de rocksound a la the Who en Ramones. Kortom Cheap Trick weet al jaren lang een eigen geluid te produceren. Iets wat in de wereld ruimschoots bekend en gewaardeerd wordt. De band staat met 3 noteringen in de top van UK, maar in Nederland nog altijd moeizaam  aan het publiek wordt verkocht (lees op de radio wordt gedraaid).
Het prachtige “Floating Down” is weer een van de juweeltjes op dit album, net als “She’s Alright”. De snelle rock a la the Who/ Ramones horen we op “Nowhere” en “Long Time Coming”. De ruwe poprock  (“Listen to Me”, “Radio Lover”) met soms een punkrandje wordt afgewisseld met popsongs hoe de Beatles tegenwoordig had geklonken. John Lennon had graag Cheap Trick als begeleidingsband willen en nam op zijn laatste albums Rick Nielsen als gitarist mee. “The Rest of My Life” en “Blackberry Way” liggen dan ook dicht bij het Beatles geluid.

Het is een prima album, maar niet voor het jaarlijstje van 2017.

Pop / Rock