2015-09-06 07:00:00 • 8 min lezen

Chloe Charles - With Blindfolds On

Chloe Charles – With Blindfold On Label: Make My Day Rec./ Sonic Rendezvous Eindoordeel: 8

Het debuutalbum van Chloe Charles “Break The Silence” brak de stilte rondom deze Canadese zangeres. Haar prachtige volle soulstem wordt vermengt met de jazz, theater pop en soms een singers- songwriters liedje. Het orchestrale soulpop van “Black and White” laat een volwassener Cloe horen. Een zangeres die weet wat ze muzikaal wil en haar zangstem beheerst. “Take Me Naked” wordt overtuigend gezongen dat je er van alles bij kunt bedenken wanneer “the angels cry”. Het is uitdagend en gelijk ook te mooi om aan te pakken. De singer songwriters pop van “Hold Me” is fragiel en doet denken dat het verhaal van het vorige nummer een vervolg kent. Of dat ook zo is bij het nummer “Fans” dan krijgen we een ander beeld van een zangeres en haar fans. Dus laten we ons nu concentreren op het muzikale aspect van Chloe Charles. De nummers zijn over het algemeen kwetsbaar van aard. Gevuld met strijkers en warme klanken. Dan weer vanuit de R&B benaderd en dan weer vanuit de hoek van de Jazz. Het geeft net even die verandering in de nummers die het nodig heeft. Nu het album ook door haar geproduceerd is, is deze zangeres een grote in een notendop.

De wereld van de kunst is haar niet vreemd. Ze groeide op bij haar grootvader John Richmond. Deze Richmond is een bekend beeldend kunstenaar in Canada. Haar moeder is Cynthia Lennon, de moeder van Julian Lennon. Haar vader was eigenaar van een beroemde nachtclub in Zweden en Barbados. Kortom Chloe is van kinds af opgegroeid met kunst, muziek en het nachtleven. Ze ziet er mooier uit dan haar hoezen doen geloven, dus genoeg ingrediënten om groot te worden. Nu de doorbraak nog.

Cloe Charles is 30 september te zien in Paradiso te Amsterdam.