Clay Walker - Texas To Tennesse

Label : Show Dog

2021-08-06 07:00:00 • 3 min lezen

Country
8

Clay Walker - Texas To Tennessee

De inmiddels 51-jarige Amerikaanse Country zanger Clay Walker is terug met een nieuw album. Na She Won't Be Lonely Long uit 2010 bracht hij alleen nog een download-album uit dus de fans hebben meer dan uitgekeken naar Texas To Tennessee.

Succes
Walker heeft inmiddels de multi-platina status bereikt, scoorde tientallen hits waarvan er een elf de no. 1 status bereikten in de diverse Amerikaanse charts. Nummers als Live Until I Die,” “Dreaming With My Eyes Open,” “If I Could Make A Living,” “This Woman And This Man’ zorgden voor groot succes maar de laatste Jaren was het dus stil. Tot enkele maanden geleden toen er ineens de single ‘Need A Bar Sometimes’ was en er een nieuw album werd aangekondigd. Walker keert bewust terug naar het geluid waarmee hij dus jaren geleden zo’n succes had en heeft een goede balans gevonden tussen uptempo Country songs en hier en daar een gevoelige ballad.

All-round
De opener ‘Anything To Do With You’ is meteen richtinggevend; lekker uptempo, modern met een vleugje rock door de aanwezige gitaren en Clay die nog steeds dat aangename accent heeft. Vervolgens is daar de al eerder genoemde single waarvan Clay zegt: “It speaks to the fact that, for most people, there is a time when we ALL need a little getaway and a bar is a perfect, no-judge place to go”. ‘Country Side’ en ‘Loving You Then zijn wel typische Country-nummers en met ‘I Just Wanna Hold You’ noemen we misschien wel één van de beste nummers van het album. Datzelfde geldt ook voor ‘You Look Good’ dat zowel jong als oud zal aanspreken. Cowboys, liefde, het platteland, een koud biertje en pick-up trucks zijn natuurlijk onderwerpen in dit genre en ook Clay trekt natuurlijk regelmatig de gevoelige kaart. Met een mooie slide-gitaar is Catching Up With An Ol’ Memory’ meer dan geslaagd terwijl ‘Cowboy Loves A Woman’ meer een ballad is en de titelsong staat voor datgene dat we van een Country love-song vinden. De afsluiter ‘One More’ is het meest stevige nummer met krachtige riffs en daarmee misschien wel het meest aansprekende nummer van dit album.

Texas To Tennessee een album dat elke liefhebber van Country zal aanspreken. De tien tracks zijn in balans en Walker bewijst dat hij nog steeds nummers kan schrijven die je in lijn liggen van zijn succesvolle periode. Na al die jaren een meer dan welkome comeback. Veel luisterplezier.

Country