Live In Buenos Aires van Coldplay

label : Parlophone

2018-12-18 07:00:00 • 3 min lezen

Pop / Rock
8,5

Coldplay - Live In Buenos Aires

Live In Buenos Aires is eindelijk uit. Zo net voor de kerstdagen misschien wel hét ideale cadeautje voor onder de boom. Deze dubbel-cd geeft de registratie weer van het laatste concert van de Head Full Of Dreams Tour, opgenomen in Buenos Aires.

Een beleving
De dubbel-cd neemt ons mee naar het laatste concert dat Coldplay gaf in Buenos Aires in Argentinië op 7 november 2017, in het kader van de indrukwekkende wereldtournee. Coldplay koos voor deze tournee de grote stadions en zalen en gaven wereldwijd een 122 shows die door ruim 5 miljoen fans bezocht werden….. En wie er in Amsterdam of een ander concert bij was herinnert zich dat het op zijn minst een muzikale beleving was. Als geen ander weet Chris Martin en consorten het publiek mee te nemen in een muzikaal pandemonium  waarbij je als publiek het gevoel één te zijn met en onderdeel uit te maken van de show. De registratie neemt ons in een 24-tal tracks mee door de bijzondere avond die een concert van Coldplay tegenwoordig is. Alle hits zoals ‘Viva La Vida’,  ‘A Head Full Of Dreams’ ‘Adventure For A Lifetime’, maar ook klassiekers als ‘Yellow’, Clock’s’ en ‘Fix You’ komen voorbij. Met dit vijfde live-album wordt nog maar eens bevestigd dat Coldplay live misschien wel het best tot zijn recht komt.

Coldplay hoort inmiddels in het rijtje Springsteen, The Stones en U2 en speelt moeiteloos avond na avond volle stadions plat. Dat is ook in deze mix wel terug te horen van dit album want regelmatig horen we het uitzinnige temperamentvolle Zuid Amerikaanse publiek nadrukkelijk. Verder valt op dat Chris Martin een aardig woordje Spaans spreekt en een nummer als ‘Amor Argentina’ is dan ook wel ingegeven door de locatie van het concert, evenals Coldplay’s interpretatie van ‘De Musica Ligera’. ‘Paradise’ en ‘In My Place’ zijn misschien wel hoogtepunten van deze avond en bij een nummer als ‘A Sky Full Of Stars’ hoor je het stadion nog eens ontploffen. Op dit album is duidelijk de interactie van vooral Chris Martin met het publiek te horen, iets wat we allemaal wel herkennen. Uiteraard is er ook een versie beschikbaar met de DVD-registratie en als bonus de film A Head Full Of Dreams. Veel luisterplezier.

Pop / Rock