2016-09-10 07:00:00 • 7 min lezen

Cruzh - Cruzh

Cruzh – Cruzh Label: Frontiers Eindoordeel: 7,5

Bij het lezen van de titels doet het vermoeden dat dit album een verbinding kent met de begin jaren van Bon Jovi. “In and Out of Love” mag dan een titel hebben dat we van Bon Jovi’s tweede album kennen, maar het gitaargeluid de keyboards en de compositie doet vermoeden dat Cruzh het eerste en tweede album van Bon Jovi in een nummer proberen te drukken. Een stukje “Runaway” en “Break Out” zijn erg herkenbaar. De jaren 80 glamsound is op dit album over vertegenwoordigd. De toetsen vullen de sound van de songs en vele gladgestreken background vocalen zijn in overvloed aanwezig. De Zweedse Cruzh weet met deze sleezerock een prima AOR album te maken. “Aim For the Head” en de Europe ballade achter een piano “Anything For You” houden de jaren 80 sound in ere. Het klinkt dan ook dat dit album in een ander tijdperk is gemaakt. Maar dat wil niet zeggen dat de kwaliteit van deze rockers onder de maat is. Het is een goed album in dit genre, al zullen mensen zeggen dat deze tijd nu wel is geweest. De zang van Tony Andersson rijkt niet overal de hoogste noot. Daar waar men in de jaren 80 hoog in de zang startte, houdt Andersson het bereik in het midden. Hierdoor klinken enkele songs alsof een andere zanger het beter zou hebben gedaan. De samenzang van “Hard To Get” is daar in tegen prima te noemen. En met een bijna 8 minuten durende prachtige ballade “Straight from the Heart” het album afsluiten, is alsof het album langzaam dooft. Dat is wat jammer. Het album is een prima vervolg van de leden van het voormalige Trashqueen.