live plaat van Danny Vera kroon op werk tot op heden

label : Excelsior Recordings

2019-12-17 07:00:00 • 2 min lezen

Americana / Pop / Singer-songwriter
8

Danny Vera - Pressure Makes Diamonds Live

Hij timmert al jaren aan de weg maar 2019 is het jaar van Danny Vera, de sympathieke singer/songwriter mét vetkuif uit Middelburg. Na zijn goed ontvangen tweeluik Pressure Makes Diamonds 1 & 2 - The Year Of The Snake & Pompadour Hippie, dat vorig jaar uitkwam, volgde een nagenoeg uitverkochte clubtour. Maar dé grote klapper is natuurlijk de single ‘Rollercoaster’, die ongekend grote hit die als nieuwkomer op plek vier in de Top 2000 zelfs geschiedenis schrijft.

Mooie registratie
Met Pressure Makes Diamonds Live krijgen we een smaakvolle weergave van die succesvolle clubtour. Negen tracks van het succesvolle tweeluik aangevuld met een diversiteit aan eerder uitgebracht werk. Het mooie van deze registratie is dat het plezier dat Vera met zijn XL-band ervaart echt van de plaat afspat. Veelzeggende voorbeeld hiervan is misschien wel ‘Expandable Time’, dat met een leuke muzikale verwijzing naar ‘The Lion Sleeps Tonight’ als intro wordt neergezet. Maar het is ook vaak serieus zoals met het heerlijke stampende Rhythm & Blues ‘Honey South’, het “jazzy” ‘Snow In April’ met een romantische Vera en het broeierige ‘Ghost’ dat weer Americana ademt. Bij ‘Fallen King’ krijgen we door de aanwezige blazers het gevoel van Mariachi dat we zo goed kennen van de muziek uit de zuidelijke staten van de VS en natuurlijk mag dé grootste hit ‘Rollercoaster’ niet ontbreken.

Voor de fans van Danny Vera is deze dubbelaar een must-have maar ook voor elke andere muziekliefhebber is Pressure Makes Diamonds Live een aanwinst in de muziekverzameling. Vera is allang het niveau van sidekick van een voetbalprogramma ontgroeit en bewijst met dit album tot de creme de la creme van de Nederlandse popmuziek te hoern. Voor wie hem nog live wil zien moet snel zijn want zijn clubtour voor komend jaar is nagenoeg uitverkocht. Veel luisterplezier.

Americana / Pop / Singer-songwriter