2015-09-20 07:00:00 • 11 min lezen

Darlene Love - Introducing ...

Darlene Love – Introducing … Label: Sony Eindoordeel: 8

De actrice Darlene Love kende in de jaren 60 al haar doorbraak. Met het nummer “He’s a Rebel” vab the Crystals, scoorde ze al een grote hit. Darlene was een van de producten van Phil Spector. Met de wall of sound pop pakte men Amerika in en dan was soms de naam van de artiest minder van belang. Darlene Love werd vooral in Amerika een grote ster, terwijl Europa haar wat links liet liggen.

Wanneer ze als Trish Murtaugh in de Legal Weapon serie verschijnt, wordt haar populariteit alleen maar groter. Ze komt in de gehele serie terug en krijgt daarnaast nog enkele rollen in diverse films. Inmiddels probeert ze een comeback te maken in de muziek. De soulzangeres heeft voor dit album de grote man achter de E-street band van Bruce Springsteen ingehuurd. Little Steven, danwel Steve van Zandt kennen we ook van zijn eigen solo albums, met of zonder de Disciples of Soul. Het geeft de klankleur van dit album weer. “Amoung the Believers” is een typische Van Zandt nummer dat zo op zijn album kan staan. Dat er wordt terug gekeken in haar loopbaan zien we met het Spector nummer River Deep Mountain High van Tina Turner.

In de catalogus van nog niet eerder uitgebrachte songs, vonden Love en van Zandt nog enkele juweeltjes van Elvis Costello (“Forbidden Nights”, “Still too Soon To Know”), typische Bruce Springsteen songs (“Night Closing In”, “Just Another Lonely Mile”) en popsongs van Linda Perry ( “Love Kept Us Fooling Around”) en Joan Jett (“ Little Liar”). De musical sound van Jimmy Webb op “Who Under Heaven” krijgt al meer een gospel tintje, dat zeker in haar straatje goed valt. Wanneer van Zandt zelf tekent voor “Jesus Is The Rock That Keeps Me Rolling” is het geheel weer rond.

Darlene Love heeft hierbij een goede opvolger van Phil Spector gekozen. Deze producties zijn net zo bombastisch en vol van sound. Dat alles met een heerlijke volle soulstem van Darlene Love.