2016-10-14 07:00:00 • 4 min lezen

Dawes - We're All Gonna Die

Dawes – We’re All Gonna Die Label: Hub records Eindoordeel: 7,5 De Amerikaanse poprock act Dawes weet met hun derde album “All Your Favorite Bands” in Amerika de aandacht te pakken. Het album levert de band mooi edelmetaal op en dat geeft een positief impuls voor de toekomst. Ja, dan weet je met een titel van een nieuw album de sfeer er lekker in te krijgen. “We’re All Gonna Die”, daar zit wel wat in. In het titelnummer wordt het allemaal duidelijk. Het kan allemaal niet zo erg zijn en maak er wat van, want aan het eind …”We Are All Gonna Die”. Dat is dan alweer hoopvol. Het album is dan ook positief gestemd en het thema van samen in deze wereld komt op verschillende wijze voorbij. Met de songs “One Of Us” en “Less Than Five Miles Away” , met geinig bas uitloop, laat men weten dat je niet ver hoeft te zoeken om elkaar te ondersteunen en met een beetje wil elkaars leven aangenamer te maken. Niet dat het een band is dat een groot moraal wil uitdragen, maar op een mooi beeldende wijze de wereld om hun heen beschrijft. Muzikaal weet men de folk blues en pop af te wisselen. Daar waar Black Crows Jackson Brown ontmoet en samen tot mooie liedjes weet de dwingen. Naast de luisterliedjes als “Roll Tides” en “Picture of a Man” weet Dawes dit af te wisselen met popsong “When the Tequila Runs Out”, “For No Good Reason” en “Roll With the Punches”. Al zijn de songs meer slepend dat een uptempo popsongs dat we in de hitlijsten horen. Maar de drive is heerlijk en weet men met dit album de aandacht wederom op zich te richten.