Met Next Of Kin weten de Dawn Brothers te overtuigen

Label : V2 Records

2019-04-23 07:00:00 • 2 min lezen

Americana / Pop
7,5

Dawn Brothers - Next Of Kin (EP)

In Nederland hebben ze al best een naam opgebouwd; de vierkoppige formatie Dawn Brothers bestaande uit Bas van Holt (zang/gitaar), Levi Vis (bas/zang), Rowan de Vos (keys/zang) en Rafael Schwiddessen (drum/zang) brengen ons een soepele mix van Americana en Rootsmuziek en Next Of Kin is hun nieuwe EP.

Heerlijke Americana sound
Op deze EP worden ze muzikaal bijgestaan door namens als Tim Knol, DeWolff, Merel Sophie en de strijkers en blazers van de formatie Coal Harbour. De zes nummers nemen je mee naar o.a. de tijd van CS&N en opener ‘She Turns Me Around’ (cover van Jim Ford) heeft die meteen die meer dan aangename Americana-twist. De blazers en strijkers maken het verder prima nummer af met hier en daar een deel meerstemmigheid als toetje. ‘Kill Me Tomorrow’ stuwt de band naar grote hoogte en we horen hier zowel Knol als DeWolff; overigens een tracks waar ook alle muzikanten in de spotlights komen te staan. Met ‘All-in Time’ neemt het collectief wat gas terug en je hebt bij dit gevoel absoluut het idee dat je dit rustig kabbelende nummer als eens ergens voorbij hebt horen komen. Knap hoe de band zo vertrouwd weet te klinken. De afsluiter ‘Silent Whisperer’ is wat meer “stripped-down” waarbij ook weer de meerstemmigheid én de pedalsteel de aandacht opeisen.

Next Of Kin klinkt alsof het door een stel vrienden is gemaakt. Het plezier maar ook de toewijding is voelbaar, maar ook de muzikaliteit. Hoezo kunnen wij in de Nederlandse polder geen Americana of Rootsmuziek maken? De Dawn Brothers bewijzen met een aantal muzikale vrienden het tegendeel. Een overtuigend klinkende EP en laten we de hoop uitspreken dat dit de opmaat is naar een compleet album. Veel luisterplezier.

Americana / Pop