Label: Universal

2017-03-20 07:00:00 • 2 min lezen

Pop
7

De Dijk - Groef

Wat gebeurd er met ja wanneer je als legendarische Nederpop act de geneugten van het Theater hebt ontdekt?

De Dijk weet met hun poprock de theaters al jarenlang te vullen. Maar zoals zanger van der Lubbe altijd zei “Muziek is altijd aan verandering onderhevig en altijd in ontwikkeling”, is er nu een nieuwe versie van oude songs. De heimwee naar het vinyl is inmiddels omgedraaid tot een moderne manier om je muziek te brengen. Dan gaat het allemaal over “De Groef” waar het geluid uit zal komen of is het “The Groove” waar het bij De Dijk allemaal om draait. Wanneer je te lang in het theater ronddwaalt dan krijg je het “theater gevoel”. Een manier van doen dat iets is van luxe en presteren binnen die twee uur dat de band optreed. Het is een verhaal dat door het nummer “Liefje, Liefje” klinkt. De andere songs zijn oude klassiekers van De Dijk waaronder “Wat een Vrouw”, “Onderuit” en “Ik Kan Het Niet Alleen”. Ditmaal in een soul en swing uit de jaren 30. Met trompetten en laid back versies van songs die we in jaren niet meer hebben gehoord. Daarnaast heeft De Dijk twee nieuwe songs aan het album toegevoegd. Heerlijke groove en herkenbaar Dijk verhaal op “Prachtnacht” en het wat volkser “Geloofde Lente”. Het blijft duidelijk dat De Dijk nog steeds meesters zijn in de taalkunst en muzikaal dit perfect vorm kan geven. Dan maakt het tijdsbeeld blijkbaar niets uit, want dan past men dat moeiteloos aan.

Te zien in Nederland/ België 8 april Nieuwe Luxor Theater te Rotterdam 14 april Zaantheater te Zaandam 15 april Philharmonie te Haarlem 17 april Spant te Bussum 20 april De Spiegel te Zwolle 21 april Het Park te Hoorn 22 april Theater aan de Parade te Den Bosch 24 april AFAS Circustheater te Den Haag 25 april Agnietenhof te Tiel 28 april Theater te Sneek 29 april De Nieuwe Kolk te Assen 2 Mei Tamboer te Hoogeveen etc.

Pop