Dead Dasies - Holy Ground

Label: Spv

2021-01-20 07:00:00 • min lezen

Rock
7,5

Dead Daisies – Holy Ground

De Brits/Amerikaanse band van zakenman en gitarist David Lowy ziet deze band als een leuke hobby. Met een verzameling aan topmuzikanten weet hij iedere keer weer te verrassen. Inmiddels zijn we wat bandwisselingen geweest en staat drummer Deen Castronovo, gitatist Doug Aldrich naast The Voice of Rock Glenn Hughes, die tevens de baspartijen op zich neemt. Kortom the Holy Ground of rock.

Het album is dan ook afgestemd op de zangpartijen van Glenn Hughes, de voormalige Deep Purple zanger zorgde met Joe Bonamassa  dat de Black Country Communication een waardig stevig rockband werd. Toen de gitarist plotseling weer opstapte kwam dit als een geschenk. Het album kent de stevige rockstampers zoals we dit van Hughes kennen. Het titelnummer is een prima opener en een weerspiegeling van wat je van de rest van het album mag verwachten. Vette grooves en dampende drums wat met gitaren wordt gevuld. Doug Aldrich behoort niet direct tot mijn favoriete gitaristen, maar weet altijd een stevige volle rocksound te produceren zoals he top ‘Come Alive’ en Rightious Days te horen is.
‘My Fate’ kent een stevig intro maar mond uit tot een heerlijk laidback driven rocksound, waar Aldrich zeker goed in is. Met een mooie verfijnd gitaarwerk in de ballad ‘Far Away’ sluit dit dampend album. Wel mooi dat ze Humble Pie’s ‘30 Days in a Hole’ als cover op deze plaat hebben gezet.

Daar waar de vorige albums melodieuzer zijn is dit album, zoals verwacht wat hoekiger, daar waar je van moet houden. Maar is minder spannend.

Rock