Dead Daisies – Locked and Loaded

Label: Spitfire rec. / SPV

2019-08-24 07:00:00 • min lezen

Rock
7,5

Dead Daisies – Locked and Loaded

Het nieuwe album van Dead Daisies is eigenlijk ook een verzamelaar en wel van al hun b kantjes en coversongs die ze door de jaren op plaat hebben gezet. Het is dan voor de echte fan ook geen must, maar het staat nu allemaal op een schijf.

De super rockband Dead Daisies stond afgelopen jaar nog in 013 met een prima show. De band met Marco Mendoza (Thin Lizzy, Soul Cirkus e. v.a.)  en John Corabi (Motley Crue en Scream) kent inmiddels een lange lijst van bandleden. De superband is dan ook een geen vaste plek voor ieder bandlid, maar een uitje of tussenstop. Zo gaan de geruchten dat Glen Hughus de bovenstaande heren gaat vervangen. Nu de Black Star Riders weer een nieuw album hebben en straks op pad gaan, zal Mendoza daar weer te zien en te horen zijn.
Dead Daisies drummer Deen Castronova (Journy, Bad English e.a.) kent nu Doug Aldrich (o.a. Whitesnake, DIO, Burning Rain) en zakenman en oprichter van de band David Lowy  als vaste gitaristen.

Dit album is dan ook een tussendoortje dat de tijd moet vullen. Met de covers van Deep Purple ‘Highway Star’ (live) , Neil Young’s ‘Rocking in the Freeworld’ en ‘Join Together’ van The Who wordt er veel solo gitaar geweld gebruikt. Met ‘Evil’ van Howlin’ Wolf, Fortunate Son van John Fogerty’s  Creedence Clearwater Revival en Grand Funk Railroad’s ‘American Band’ zijn de juweeltjes van covers op het album gezet. Het mini eerbetoon aan The Beatles is gegeven door ‘Helter Skelter’ en ‘Revolution’ op plaat te zetten. Natuurlijk allemaal in een heerlijk hardrock versie, zoals deze heren dit optimaal kunnen weergeven, al is het hier en daar wat te vlak in de rockdrive.

Rock