DeCarlo – Lightning Strikes Twice

Label: Frontiers srl

2020-01-28 07:00:00 • min lezen

Melodic Rock
8

DeCarlo – Lightning Strikes Twice

Wanneer de zanger van de band Boston (o.a. More Than A Feeling )en Brad Delp voor zijn eigen dood kiest lijkt het alsof deze band ophield met bestaan. Niets is minder waar want Stryper zanger nam de zang over voor enkele jaren om daarna weer terug te keren naar Stryper. Als tweede zanger en toetsenist werd Tommy DeCarlo aangenomen en is tot op de dag van vandaag nog steeds zanger van een van de beste rockacts van de wereld. Helaas zien we hun nooit in Europa optreden, waardoor het wat buiten beeld raakt.

Tom Scholtz neemt meestal de tijd voor een album waardoor Tommy DeCarlo de ruimte ziet om een solo product af te leveren, vandaar de titel Lightning Strikes Twice. Met zoonlief op gitaar weet de familie DeCarlo een album te maken dat dicht bij het Boston en het later ELO geluid ligt. Vanaf de eerste klanken van het album A Better Day is het ingetogen rock. Geen uithalen en gegil maar subtiele zang en gevulde toetssound. Met ‘Give Love A Try’ en ‘Into the Storm’ wordt het al steviger in de sound. Met de knuffelrock Still In Love weet DeCarlo een liedje te maken dat past in de piano ballads a la Bostons Amanda en Journey’s catalogus, waarna de zoon de gitaar laat rocken op ‘Rock n Soul’ en dan is een saxofoon een heerlijk instrument om het in de poprock te laten klinken. Iets wat meer mensen moeten doen!

Ondanks een classic melodic rock sound weet DeCarlo toch leuke en hernieuwde truckjes te gebruiken om het gevarieerd te houden. Daarnaast is het een top kwaliteit en een heerlijk album!

Melodic Rock