Spannend debuutalbum van singer/songwriter Dési Ducrot

2018-01-28 07:00:00 • 3 min lezen

Pop / Singer-songwriter
8

Dési Ducrot - In Too Deep

Het was een reis die een kleine vier jaar duurde. Vier jaar lang werkte Dési Ducrot samen met componist/producer Marg van Eenbergen die de van oorsprong Zeeuwse singer/songwriter Dési Ducrot via Sound Cloud ontdekt en in haar geloofde. Nu is daar In Too Deep, het debuutalbum.

Label : Eigen Beheer

Waar kennen we de naam Ducrot eigelijk van? Inderdaad, Dési is de dochter van …. Maarten Ducrot, de oud-profwielrenner en nu werkzaam bij de NOS als commentator. Op zijn twitter-account steekt hij zijn trotsheid dan ook niet onder stoelen of banken dat na een muzikale zoektocht van vier jaar zijn dochter in de poptempel Paradiso haar album mag releasen. En dit trots is terecht want Dési levert een puike plaat af.

Een lekkere “Twang”
De nummers van dit debuut kregen eigenlijk al vorm tijdens een roadtrip door de USA waarbij in het achterhoofd steeds dat geluid van idolen als Lucinda Williams en Stevie Nicks knaagden. Niet de minsten natuurlijk. Resultaat zijn twaalf zelf geschreven nummers die een aangename mix vormen van pop, country en een vleugje Americana. Luister maar eens naar de eerste tonen van opener ‘To Gold’, een nummer dat het verhaal van één van haar dromen vertelt, en het wordt meteen duidelijk welke richting Desi in wil. Bij het lekker uptempo ‘Yellow Fingers’ is de “twang” duidelijk aanwezig en ook de inmiddels uitgebrachte ‘Heart On Your Arm’ is gewoon een goed poppnummer. Afgelopen periode mocht Dési al wat live optredens geven bij diverse radiostations en programma’s zoals dat van Leo Blokhuis en schopte ze het tot de kwartfinale van de Grote Popprijs.

Ook mooie, intieme liedjes
Na dat eerste deel van het album neemt Dési wat gas terug. De mooie, gevoelige ballad en titelsong wordt knap weggezet en ook het romantische en met strijkers omgeven ‘Mud’ is een pareltje; de stem van Dési omgeven door het pianospel en strijkers. Ook ‘Don’t Tell Me You’re A Poet’ past in dit rijtje al kent dit nummer veel meer “power”. Zo weet dit Nederlandse talent je aandacht als luisteraar vast te houden, ook vanwege de gastmuzikanten en het instrumentarium zoals de lapsteel en de dobro gecombineerd met een strakke beat. Maar luister ook eens naar het soepel klinkende ‘Little Fun’, het semi-akoestische ‘Like A Cape’ en de werkelijk prachtige afsluiter ‘I Thought I Would Remeber’ waarbij harp, cello en tweestemmigheid de spreekwoordelijke kers op de taart vormen.

In Too Deep is een meer dan verdienstelijk debuutalbum. Een album dat een allure en een sound heeft van internationale allure waarbij de ijzersterke composities en de stem van Dési Ducrot het geheel vorm geven. Het heeft dus even geduurd maar het eindresultaat mag er zijn. Zeer benieuwd naar het vervolg en in navolging van het optreden in Paradiso is nu het wachten aangebroken voor het grote publiek om deze selfmade singer/songwriter live aan het werk te zien. Veel luisterplezier.

Pop / Singer-songwriter