2015-05-05 07:00:00 • 4 min lezen

Destine - Forevermore

Destine - Forevermore

Label: Suburban

Eindoordeel: 7/10

Crowdfunding

Het Nederlandse Destine wendde zich voor haar derde album tot het crowdfund principe en kreeg op die manier de benodigde gelden binnen om de studio in te kunnen. Op zich bijzonder, want op basis van wat de band hier laat horen is dit een ensemble dat moeiteloos zou passen binnen de stal van het Frontiers label. Dit is namelijk AOR / Melodic Rock pur sang, compleet geworteld in de jaren ’80 en zo catchy en Amerikaans-klinkend als ze maar komen. Eenvormig is het ook, helaas, en na verloop van tijd beginnen de liedjes hier toch wel erg op elkaar te lijken. Het gebruik van dynamieken en texturen binnen het muzikale is miniem op z’n best en non-existent in het algemeen. Dat maakt ‘Forevermore’ zeker niet tot een vervelende luisterervaring want daarvoor heeft het album het hart te veel op de juiste plaats zitten. Memorabel is het echter allemaal niet, laat staan origineel en alleen de mooie afsluiter ‘Unconditional Love’ laat echt een indruk achter. Maar daarna is de koek al op en ben je eigenlijk alweer vergeten waar je naar hebt zitten luisteren.

Puzzelstukjes

Toch kan ik dit album wel aanraden aan fans van bijvoorbeeld Night Ranger, Pride Of Lions of bands uit de Zweedse melodic rock revival.  Destine deelt namelijk wel stukken van het DNA van deze gezelschappen en alhoewel er nog veel te winnen valt in termen van diversiteit, zit het qua het bedenken van goede en grootse melodielijnen wel snor met de mannen. Het zou me ook niet verbazen als Frontiers deze band alsnog oppikt en dat op een volgend album alle puzzelstukjes voor dit sympathieke bandje op hun plaats zullen vallen. Voor nu compenseert het spelplezier, de integriteit en het enthousiasme van de heren op ‘Forevermore’ voor het gebrek aan echte krakers. Hopelijk zetten ze dat euvel op een volgende plaat recht en heeft Nederland er een melodische rockband van formaat bij. En ook nog eens eentje met internationale allure.

Eindoordeel: 7/10

Op tournee:

08-05 – Tivoli De Helling, Utrecht 14-05 – Klomppop, Overzande 20-06 – Jera On Air, Yselstein 23-10 – Hedon, Zwolle 24-10 – Bibelot, Dordrecht 06-11 – 013, Tilburg