2016-02-08 07:00:00 • 11 min lezen

DeWolff – Roux-Ga-Roux

DeWolff – Roux-Ga-Roux Label: Suburban Eindoordeel: 8,5

De Nederlandse rockband DeWolff is een band die vooral de post 70 rock sound nastreeft. De Limburgse broers Pablo en Luka van de Poel weten met Robin Piso op toetsen voldoende powerrock te maken dat dit trio een heerlijke live sensatie is. Het album “Live & Outta Sight” is hier een prachtige registratie van. Na een hele serie EP’s wisten ze met “Grand Sountern Electric” uit 2014 de grote doorbraak te maken.

Nu is er het “Roux-Ga- Roux” waar de band in eigen beheer de sfeer van de jaren 70 weet neer te zetten. Het past in de lijn van Led Zeppelin, Deep Purple, Jimi Hendrix en de eerste albums van Black Crowes. Met “What The Measure of A Man” weten de heren de psychedelische rock uit te spinnen tot een 7 minuten nummer. De rauwe gitaarriffs wisselende Hammond orgel af op “Easy Money” Hierbij is het nummer als het ware een visitekaartje voor de band. De vrouwelijke achtergrond vocalen zijn inmiddels aangeschoven in diverse songs (“Lucid” en “Black Cat Woman”) samen met een tamboerijntje (“Stick It To The Man”) waardoor het een Black Crowes sausje krijgt. Het bijna instrumentaal nummer “Tired of Loving You” brengt de band in een Doors- extase van hun muziekspel. Heerlijk om dit te luisteren. Vol eerlijkheid en energie is dit een prachtig album waar de heren trots op kunnen zijn.

Komende tijd is DeWolff te aanschouwen 20 februari Scumbash te Rotterdam

met Go Go Berlin 24 maart Vera te Groningen 25 maart Burgerweeshuis te Deventer 26 maart Asteriks te Leeuwarden

31 maart Nieuwe Nor Heerlen 01 april Doornroostje te Nijmegen 02 april Metropool te Hengelo 03 april Mezz te Hengelo