Donna Blue - Inbetween (EP)

Label : Snowstar Records

2020-03-09 07:00:00 • 3 min lezen

Indie / Pop / Singer-songwriter
7

Donna Blue - Inbetween (EP)

Donna Blue, het Indiepop-duo uit Utrecht, vierde vorige week de release van hun nieuwe EP Inbetween. Komende periode geeft het duo een tiental optredens in de VS maar helaas is het optreden op het immens populaire SXSW in Austin geannuleerd vanwege het Corona-virus. Desondanks blijven er nog aansprekende steden als New York over.

Jaren ‘50
Danique van Kesteren en Bart van Dalen vormen het duo Donna Blue en hebben elkaar naast de muziek ook in de liefde gevonden. Het is vooral die intieme spanning die kenmerkend is voor de muziek van dit Utrechtse duo waarbij de invloeden van de jaren ’60 meer dan duidelijk aanwezig zijn. Het mooiste voorbeeld hier van is waarschijnlijk ‘Billy’, gecompleteerd met een gitaarriffje dat zo maar door Roy Orbison in een ver verleden gespeeld zou kunnen worden. Opener ‘Desert Lake’ krijgt door de fluisterende stem van Danique van Kesteren en de diffuse keys dat broeierige karakter mee. Het zo nu en dan fluiten van Bart valt wonderwel op zijn plaats. De verrassing op deze EP is toch wel het Franstalige ‘Paradis’ dat door het Utrechtse duo aangenaam lichtvoetig neer wordt gezet met hier en daar een wat vetter aangezette gitaarriff. ‘Fool’, een nummer dat opmerkelijk “klein” wordt gehouden, is de afsluiter waarbij Danique ons met haar haast fluisterende stem voor de laatste keer op deze EP overtuigd.

Donna Blue heeft inmiddels 3 EP’s uitgebracht waarvan Inbetween met vijf tracks de meest uitgebreide is. Het is dan ook de vraag wanneer het duo een volwaardig album uit gaat brengen. Een compleet nieuw album of een variant met een collectie van de 3 EP’s, aangevuld met nieuw werk is natuurlijk ook een optie. Wederom een aantal smaakvolle tracks die een tijdsgeest van vervlogen muzikale periode oproepen. Veel luisterplezier.

Indie / Pop / Singer-songwriter