Dream Child - Until Death Do We Meet Again

Label: Frontiers rec.

2018-09-22 07:00:00 • min lezen

Melodic Rock
8

Dream Child – Until Death Do We Meet Again

Met de namen Craig Goldy, Rudy Sarzo en Simon Wright hebben we het al snel over een superband met een man die we in dit rijtje missen. Ronnie James Dio. Dit was de laatste samenstelling van de rockband Dio voordat RJ kwam te overlijden. Inmiddels is het alweer ruim 8 jaar geleden dat een van de beste rock zanger ter wereld aan maagkanker kwam te overlijden.

Het is dan ook een toepasselijke naam voor dit album. Goldy nam  al het voortouw voor de tribute-act Dio Disciples waarbij Dio als hologram werd geprojecteerd. Toch knaagt het om geen nieuwe nummers te kunnen presenteren. Dit is nu wel het geval. Zanger Diego Valdez weet een zeer geschikte imitatie vorm te  hebben gevonden. Hierdoor is het stemgeluid van Dio goed benaderd en zal deze vergelijking altijd over deze zanger blijven hangen.
‘Under the Wire’ laat direct horen dat dit de nieuwe Dio schijf had kunnen zijn. De bekende riffjes van Goldy staan weer als een huis en de volle stem dendert de kamer binnen. Samen met Michael Schenker’s Group (MSG) gitarist Wayne Finley op gitaar en keyboards is Goldy verzekerd van de juiste backup. Het epos van het album ‘You Can’t Take Me Down’  en het titelnummer zijn juweeltjes voor melodic rock. De kritiek dat Goldy steeds krijgt is ook niet altijd terecht. Als gitarist moest de voormalige Rough Cut gitarist het al opboksen tegen Vivian Campbell, die de classic album Holy Diver, Last in Line en Sacred Heart had ingespeeld. Het waren de hoogtijdagen van Dio. Daarna kwam Goldy die het vernieuwende geluid moest continueren en dat geluid was niet nieuw meer en werd afgeschilderd als een clone van..

Toch heeft hij bewezen dat ook Goldy mooie songs heeft geschreven en met dit album nog steeds kan, al is het allemaal in de geest van Dio. Prima album !

Melodic Rock