2019-03-07 07:00:00 • 3 min lezen

Pop / Post Punk / Rock
7

FEELS - Post Earth

Naar eigen zeggen zijn ze “psych punk grunge post future rock + roll whatever band”; de band FEELS die LA als thuisbasis hebben zijn terug met hun tweede album Post Earth.

Girl Power
Eén van de opvallendste details is natuurlijk de bezetting van de band; met drie vrouwen en één man is dit natuurlijk niet de standaardbezetting van een band. Wat ook opvallend is en zich meteen uitbetaald is de samenwerking met producer Tim Green. FEELS heeft daarmee een wat consistenter geluid gekregen en dat komt het niveau van Post Earth ten goede.

Gevarieerd
Single en opener ‘Car’ is meteen één de troeven van het album. Een vet aangezette gitaarrif zorgt voor de broodnodige spanning en het is mooi om te zien dat het gitaarspel bij een nummer als ‘Find A Way’ ook weer bepalend is, maar wel met een wat contrasterend helderder geluid. Een track als ‘W.F.L.’ zit meer in het spectrum van de rock terwijl we met ‘Deconstructed’ echt wel over (post)Punk kunnen spreken. Ook een nummer als ‘Tollbooth’, dat een kabbelend begin en einde kent, gaat in het middenstuk echt helemaal los. Ook de titelsong behoort tot de betere songs op dit album; de stevige baslijn vormt het fundament en daarover wordt zang en gitaar heen gesmeerd. Afsluiter ‘Flowers’ heeft wat psychedelisch karakter over zich met een stevig aangezet refrein.

Op Post Earth is duidelijk de ontwikkeling te horen die de band sinds hun debuut in 2016 heeft doorgemaakt. Dat én de hand van producer Tim Green vormen de basis voor dit nieuwe album dat een speeltijd van een kleine 35 minuten kent. Met sleutelwoorden als Grunge, Punk en Rock ’n Roll én de aanvulling dat Leana Geronimo en Shannon Lay vocaal makkelijk overeind blijven is Post Earth een prima album in deze muziekvijver. Veel luisterplezier.

FEELS live:
13 maart ; Paradiso, Amsterdam

Pop / Post Punk / Rock